جمعه , ۳۱ حمل ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کودک گم شده در میدان هوایی کابل با پرداخت غرامت به بستگانش برگردانده شد

نوزاد پسری که در میان هرج‌ومرج میدان هوایی کابل در ماه آگست ۲۰۲۱ ناپدید شده بود، در کابل پیدا شد و بستگانش با پرداخت غرامت به خانواده‌‌ای که از او مراقبت کرده بودند، او را تحویل گرفتند.

به نقل از ایندیپندینت و به گزارش رویترز، سهیل احمدی، نوزاد یک خانواده افغان که پدرش قبل از سقوط کابل محافظ سفارت امریکا در کابل بود، در جریان عملیات تخلیه نظامی از میدان هوایی کابل، در مقابل یکی از دیوارهای محافظتی میدان به یک سرباز خارجی سپرده شد، اما پس‌ازآن خانواده‌اش موفق به یافتن او نشدند.

 میرزاعلی احمدی، پدر این کودک به رویترز گفته، به دلیل هجوم بیش‌ازحد مردم به‌ میدان هوایی، او از ترس این‌که نوزادش در فشار جمعیت آسیب نبیند، بچه را از بالای دیوار به یکی از سربازان خارجی که تصور می‌کرد امریکایی است، سپرد. فاصله خانواده احمدی تا ورودی میدان فقط پنج دقیقه بود، اما دقیقا همان لحظه که آقای احمدی نوزادش را به سرباز خارجی سپرد، طالبان جمعیت را از جلوی دروازه میدان هوایی به عقب راند و ورود آقای احمدی و خانواده‌اش به میدان حدود نیم ساعت طول کشید. پس از آن آقای احمدی و همسرش ثریا با تلاش‌های فراوان موفق به یافتن فرزندشان نشدند.

پس‌ازآنکه رویترز در ماه نوامبر تصاویری از این نوزاد منتشر کرد، او در خانه یک راننده تاکسی در شهر کابل پیدا شد. حمید صافی، مردی ۲۹ ساله که راننده تاکسی است، سهیل احمدی را که آن زمان دوماهه بود، تنها و گریان در کنار دیوار میدان هوایی کابل پیدا کرد و پس‌از جست‌وجو برای یافتن خانواده‌اش او را به خانه خود آورد تا در کنار فرزندانش از او نیز مراقبت کند. سرانجام بستگان خانواده این کودک که در کابل زندگی می‌کنند، آدرس حمید صافی را یافتند و پس از هفت هفته مذاکره و التماس و حتی یک بازداشت کوتاه‌مدت، سرانجام سهیل احمدی به بستگانش در کابل تحویل داده شد.

آقای احمدی به رویترز گفت، برای یافتن فرزندش در میدان هوایی تلاش زیادی کرد، اما سرانجام مسئولان عملیات تخلیه به او گفتند که احتمالا فرزندش با دیگر مسافران از کشور خارج شده است و او می‌تواند پس از رسیدن به امریکا به فرزندش ملحق شود. با همین پیش‌فرض آقای احمدی و خانواده‌اش به پایگاه نظامی تگزاس رسیدند، اما ماه‌ها خبری از فرزندشان نبود.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …