دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سویس برای جمع‌آوری نوزادان بی‌سرپرست، در جاده‌‌ها جعبه گذاشت

کودک‌خبر: دولت سویس در یک جالب اقدام به ساخت جعبه نوزادی کرده تا نوزادان بی‌سرپرست در جاده‌ها رها نشوند و به مکانی امن برده شوند.

با تدبیر دولت سویس، مردم این کشور نوزادان تازه متولد شده‌ی شان را در جاده‌ها رها نمی‌کنند. دولت سویس تدبیری اندیشیده است که در آن خانواده‌هایی که به هر دلیلی نوزاد تازه متولد شده‌ی‌شان را نمی‌خواهند، می‌توانند کودک‌شان را در جعبه‌ای موسوم «به جعبه نوزادی» قرار بدهند.

به گزارش سایت نمناک، مادرانی که توانایی نگهداری از نوزادان خود را ندارند، می‌توانند نوازدان‌شان را در این جعبه‌ها قرار دهند تا دولت از آنان نگهداری و محافظت کند.

از سال ۲۰۰۱ دولت سویس مکان‌هایی جعبه مانندی را در برخی از شهرهای این کشور درنظر گرفته که اگر پدر و مادری بنا به هردلیل خواهان نگهداری از بچه تازه متولد شده‌ی شان نبودند، این نوزادان را در کوچه‌ها رها نکنند بلکه نوزاد را در این جعبه‌ها قرار بدهند و امنیت جانی آنان حفظ شود.

به محض گذاشتن نوزاد در جعبه، آژیر جعبه نوزاد به صدا در می‌آید و تا چند دقیقه بعد از طرف سازمان‌های مربوطه برای بردن بچه به مکان‌های امن اقدام می‌شود. از زمان افتتاح جعبه نوزاد تا به امروز چندین نوزاد درون جعبه قرار داده شده‌اند که برخی از آنها به بهزیستی سپرده شده‌اند و یکی از نوزادان هم بعد از حمایت‌های دولتی به مادرش برگردانده شده است.

 

 

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …