دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

فرزندان فسادپیشه‌گان و خیانت‌کاران بی‌سواد و قمارباز اند

کودک‌خبر، کابل: برخی از مقام‌های دولتی معتقدند که دست داشتن در فساد اداری و خیانت به بیت‌المال، روی نحوه‌ی تربیه و آینده‌ی کودکان و فرزندان‌شان تاثیرگذار است و فرزندان چنین افرادی قیمار باز و بی‌سواد به‌بار می‌آیند.

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، می‌گوید هرچند فساد و سوءاستفاده از مال و دارایی مردم می‌تواند شرایط زندگی برخی از خانواده‌ها را برای مدتی دیگرگون بسازد، اما فرزندان‌شان بی‌سواد و قیمار باز به‌بار می‌آیند. آقای درانی که امروزی در کنفرانسی در جمعی از روسای ادارات زراعت ولایات صحبت می‌کرد، گفت: «کسانی که خیانت و فساد کرده‌اند، نتایج فامیل‌شان را ببینید! می‌توانند برای چند روز زندگی بسیار مرفه داشته باشند. کسانی که فساد می‌کنند، اکثراً اولادشان بی‌سواد و قیمار باز هستند.»

وزیر زراعت هم‌چنین به روسای ادارات زراعت در ولایات گفت که در زمینه‌ی کاهش فقر بیشتر تلاش کنند. به گفته‌ی او، زراعت در کاهش فقر نقش اصلی دارد. نصیراحمد درانی از کارمندان زیردست‌اش خواست تا شرایطی را در پیش چشمان‌ خود تجسم کنند که کودکان‌شان نان می‌خواهند اما آنان قادر به تامین غذا برای کودکان خود نیستند.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …