دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نارضایتی شدید رییس‌جمهور از وضعیت موجود در وزارت معارف

کودک‌خبر، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور کشور، با بررسی برنامه‌ی اصلاحی و انکشافی معارف، از وضعیت موجود در وزارت معارف شدیداً ابراز نارضایتی کرده است.

آقای غنی در نشستی که روز گذشته در ارگ ریاست‌جمهوری با حضور مسوولان وزارت معارف به منظور بررسی برنامه‌ی اصلاحی و انکشافی معارف برگزار شده بود، از پایین بودن کیفیت تدریس، مشکل در مدیریت مکاتب، کمبود منابع، پرداخت نشدن به موقع معاشات آموزگاران مکاتب، بروکراسی اداری، ثبت نبودن مکاتب و آموزگاران و هم‌چنین وجود مشکل در توزیع کتاب‌های درسی به عنوان چالش‌های جدی در وزارت معارف نام برده است.

اشرف‌غنی هم‌چنین خواستار کار بیشتر روی برنامه اصلاحی و اصلاحات در وزارت معارف شده است. وی می‌گوید که اصلاحات در وزارت معارف باید «شاگرد محور» صورت گیرد و منابع وزارت معارف باید به صورت متوازن در تمام ولایت‌ها به مصرف برسد. رییس‌جمهوری می‌افزاید که عدالت در تقسیم منابع معارف و سرمایه‌گذاری بالای مکاتب در نقاط مختلف کشور نیز درنظر گرفته شود. اشرف‌غنی گفته است که وزارت معارف باید به یک نهاد موثر و فعال مبدل شود.

اشرف‌غنی در حالی از وضعیت در وزارت معارف شکایت دارد که پس از آغاز به کار دکتر محمدمیرویس بلخی سرپرست این وزارت، به نظر می‌رسد وضعیت در معارف نسبتاً بهبود یافته است.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …