دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

بیش از شش میلیون کودک در این هفته واکسین می‌شوند

کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه، کمپاین تطبیق واکسین پولیو یا فلج کودکان را امروز آغاز کرد. در این کمپاین قرار است ۶.۴ میلیون کودک کم‌تر از پنج سال در بیست‌وهفت ولایت واکسین شوند.
وزارت صحت عامه می‌گوید که این کمپاین به‌دنبال ثبت چند واقعه مثبت فلج کودکان در ولایت‌ سرحدی کندهار آغاز شده است.

این وزارت تاکید کرده که هفته گذشته یک واقعه از کندهار گزارش شده که یک کودک چهارده ماهه را به صورت دایمی فلج کرده است. با ثبت واقعه جدید، در جریان سال جاری در سراسر کشور ۱۴ واقعه مثبت پولیو ثبت شده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، با آغاز کمپاین تطبیق واکسین پولیو در ۲۷ ولایت، می‌‌گوید: «نسبت به هر زمان دیگر، تلاش‌ها به منظور محو پولیو در افغانستان بیشتر شده است. وزارت صحت عامه و دیگر ادارات کمک‌کننده صحی تعهد دارند که این بیماری را از کشور محو کنند. اما در این عرصه چیزی که ما بیشتر به آن ضرورت داریم، همکاری و تعهد لازم مردم است. هرگاه مردم با ما همکاری نکنند، ما نمی‌توانیم به هر کودک رسیدگی کرده و واکسین نجات‌دهنده پولیو را بدهیم. زمانی که کودک از واکسین باز بماند، یقیناً در نتیجه‌ی این بیماری مصوون نمی‌ماند.»

وزیر صحت عامه از تمام مردم خواسته تا واکسیناتوران همکار باشند تا هیچ کودکی از دسترسی به واکسین پولیو محروم نشود.

این کمپاین امروز دوم میزان، آغاز و تا ششم میزان ادامه می‌یابد.

پولیو یک بیماری فلج‌کننده دایمی اما قابل وقایه و جلوگیری است. این بیماری قابل تداوی نیست، اما با گرفتن واکسین قابل وقایه است.

افغانستان، پاکستان و نایجریا، سه کشوری در جهان هستند که تاکنون موفق به محو پولیو یا بیماری فلج کودکان نشده‌اند. وزارت صحت می‌گوید که بیماری پولیو در این کشورها به شکل «اندیمیک» وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …