جمعه , ۱۴ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام کرده که وزارت اقتصاد تحت رهبری گروه تروریستی طالبان، درنظر دارد تا کاشانه را برروی کودکان خیابانی مسدود کند.

باقی سمندر از موسسان و حامیان اصلی کاشانه، می‌گوید که «توطئه‌ای برای بستن کاشانه کودکان در همین‌ لحظه‌ها در راه و در حال وقوع است.»

آقای سمندر در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «دروازه آموزش‌و‌پرورش را با همدستی اربابان زور وقدرت به روی کودکان بینوا می‌خواهند ببندد تا دروازه‌های ریا و تزویر را بازتر داشته باشند.»

باقی سمندر تاکید کرده که تصمیم وزارت اقتصاد برای بستن و پایان دادن به فعالیت کاشانه کودکان، با رهنمایی و همکاری سید عبدالکریم راشد و رحیم خان ابراهیمی، دو تن از مسوولان پیشین کاشانه اتخاذ شده است. به گفته‌ی او، افراد در شانزدهم جولای گذشته نیز استادانی را که در کاشانه کودکان مصروف تدریس و آموزش حرفه‌های متنوع به کودکان بی‌سرپرست و خیابانی بودند اخراج کرده و دروازه این نهاد را بر روی کودکان خیابانی بستند.

کاشانه، یکی از مهم‌ترین نهادهای حامی کودکان بی‌سرپرست و خیابانی است که از نزدیک به بیست سال‌ قبل، به منظور فراهم‌سازی زمینه‌‌ آموزش حرفه‌های متنوع به کودکان بی‌سرپرست و خیابانی، توسط چند تن از حامیان حقوق کودک و نهادی موسوم به «کوفا» در افغانستان تاسیس شد. در کاشانه، حدود یک‌هزار کودک بی‌سرپرست و خیابانی بودوباش داشتند. به این کودکان، برعلاوه‌ی تدریس مضامین مکتب، حرفه‌های مختلف نیز آموزش داده می‌شد.

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …