دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سه کودک از چنگ تروریستان نجات داده و آزاد شدند

 

کودک‌خبر، کابل: نیروهای امنیتی در شمال کشور، سه کودک را از یک قرارگاه مربوط به تروریستان بازداشت و آزاد کرده‌اند.

این کودکان توسط نیروهای قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت فاریاب از یک قرارگاه تروریستان طالب بازداشت شده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که کودکان بازداشت شده به حضورشان در صف جنگجویان طالبان اعتراف کرده، اما با وساطت نقیب‌الله فایق والی فاریاب آزاد و به خانواده‌های شان تسلیم داده شده‌اند. جزییات بیشتر در باره اینکه‌ این کودکان چگونه به صفوف تروریستان جذب شده و هرکدام چند سال دارند، ارایه نشده است.

این قول اردو از تروریستان طالب خواسته تا از کودکان برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده نکنند. در اعلامیه‌ای که از سوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان، منتشر شده آمده است: «پیام مردم و نیروهای امنیتی به تروریستان طالب این است که حد اقل جرئت اخلاقی داشته باشید، به‌خاطر تحقق جنایات‌تان کودکان را دخیل معرکه نسازید و حقوق کودکان کشور را که سال‌هاست به‌خاطر جنایت‌های‌تان قربانی داده است پایمال نسازید.»

قول اردوی ۲۰۹ شاهین هم‌چنین از خانواده‌ها خواسته تا متوجه کودکان‌شان باشند و نگذارند که از کودکان‌شان به عنوان طعمه و عامل فعالیت‌های تروریستی استفاده شوند. این قول اردو می‌گوید که تروریستان در طول هجده سال گذشته ثابت ساخته که کرامت انسانی را زیرپا کرده و به‌خاطر تحقق «اوامر باداران‌شان» از هیچ جنایتی در حق مردم دریغ نمی‌کنند.

 

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …