دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

وزارت عدلیه: سال گذشته جسد ۸۷۲ پناهجوی افغان را از ایران تحویل گرفتیم

کودک‌خبر، کابل: وزارت عدلیه، با ارایه‌ی گزارشی کارکرد کمیسیون عالی مبارزه با چاقاق انسان در کشور، اعلام کرده که سال گذشته دولت افغانستان جسد ۸۷۲ تن از پناهجویان افغان مقیم ایران را تحویل گرفته است.

عبدالبصیر انور وزیر عدلیه، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که این پناهجویان در نتیجه‌ی حوادث متعددی در ایران جان باخته‌اند. آقای انور گفت: «سال گذشته براساس گزارش‌های آتشه مهاجرین ما در جمهوری اسلامی ایران، به تعداد ۸۷۲ تن از مهاجران افغان در ایران به اثر حوادث ترافیکی، وفیات، سوختگی‌ها، حمله افراد ناشناس و وسایر وقایع جان‌های خود را از دست داده‌اند که جمهوری اسلامی افغانستان اجساد این‌‌ها را به افغانستان انتقال داده و به فامیل‌های‌شان سپرده‌ است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سربازان ایرانی، هنگام رد شدن پناهجویان افغان از مرز، در مواردی به سوی این پناهجویان تیراندازی کرده‌اند. گزارش‌های زیادی در باره‌ی کشته شدن پناهجویان افغان در نتیجه تیراندازی سربازان ایرانی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

۲۰هزار پناهجوی افغان در ایران «هر ماه» با خطر اخراج مواجه‌اند

وزارت کار: وضعیت کودکانی که به «زور» از ایران اخراج می‌شوند، وخیم است

کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان: در چوکات وزارت داخله کودکی در استخدام نیست

وزیر عدلیه هم‌چنین از اقدامات دولت در راستای جلوگیری از قاچاق انسان در کشور موثر توصیف کرده اما گفت که تاکنون ۵۵ شبکه‌ی قاچاق انسان از سوی اداره امنیت ملی در افغانستان شناسایی شده‌اند. عبدالبصیر انور می‌گوید که برای بازداشت و متوقف کردن فعالیت ۳۴ شبکه قاچاق انسان اقدام شده که در نتیجه‌ی آن ۴۱ تن از قاچاقبران انسان در مرکز و ولایات بازداشت شده‌اند.

وزیر عدلیه افزود که وزارت امور داخله نیز ۱۲۲ قضیه مربوط به قاچاق انسان را مورد بررسی قرار داده و در نتیجه‌ی این بررسی‌ها، شصت‌وسه نفر بازداشت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …