دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

۲۰ کودک در انفجاری در نزدیکی یک مکتب در لغمان زخمی شدند

کودک‌خبر، کابل: سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان یا سیف‌دچلدرن، از زخمی شدن ۲۰ کودک در انفجاری در نزدیکی یک مکتب در ولایت لغمان خبر داده است.

این سازمان در اعلامیه‌ای گفته است که مواد انفجاری در یک لاری در نزدیکی یک مکتب پارک شده بود، جابجا شده بود.

سیف‌دچلدرن این انفجار را وحشت‌ناک توصیف کرده می‌گوید که کودکان در مقایسه با هر قشر اجتماعی دیگر، بیشتر آسیب‌پذیر هستند. به گفته‌ی این سازمان، انفجارها پیامدهای جدی روانی و جسمی بر کودکان دارد.

اونووان منن رییس کشوری سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان در افغانستان، تلفات کودکان را نگران‌کننده توصیف کرده می‌‌گوید که این تلفات نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در افغانستان به صورت روز افزونی خطرناک‌تر می‌شود. آقای منن تاکید دارد که کودکان همه روزه هنگام رفتن به مکتب و بازار قربانی می‌شوند. او تلفات کودکان غیرقابل قبول خوانده است.

ریسی کشوری سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان در افغانستان می‌گوید: «درگیری‌های کنونی هجده سال ادامه پیدا کرده و هر کودکی که در این دوره در افغانستان متولد شده و بزرگ شده است، تنها جنگ و درگیری در کشورش را می‌شناسد.»

با این‌حال، سازمان حفاظت از کودکان تاکید کرده که خشونت‌های جاری در افغانستان زخم‌های عاطفی بر کودکان به‌جا می‌گذارد و نباید بیشتر از این به جنگ و درگیری ادامه داده شود.

 

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …