دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کنفرانس ۲۰۲۰ “سایواک” در باره کار کودکان در کوره‌های خشت‌پزی کابل برگزار می‌شود

کودک‌خبر، کابل: مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی، اعلام کرده که قرار است سال آینده‌ میلادی کنفرانس ملی کار کودکان در کوره‌های خشت‌پزی کابل برگزار شود.

غلام‌حیدر جیلانی معین امور اجتماعی وزارت کار، می‌گوید که این کنفرانس توسط نهادهای مهم بین‌المللی پشتبانی می‌شود. آقای جیلانی با شاره به مشکلات و چالش‌های جدی که کودکان در افغانستان با آن روبه‌رو هستند، گفت: «کنفرانس آینده‌ی این سازمان (سایواک) در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی در کابل زیر عنوان “کنفرانس ملی کار کودکان” در کوره‌های خشت برگزار می‌گردد که سپانسرهای احتمالی آن سازمان بین‌المللی کار، یونیسف، سازمان محافظت از کودکان و کشورهای هالند و ناروی می‌باشند.»

“سایواک” یک سازمان بین‌المللی مشتکیل از هشت کشور جنوب آسیا است که در زمینه‌ی بهبود وضعیت کودکان کار می‌کند. غلام‌حیدری جیلانی اخیراً در کنفرانس این سازمان که در مالدیف برگزار شده بود، شرکت داشت. در این کنفرانس در باره‌ی ۲۳ کتگوری چالشی که کودکان با آن مواجه‌اند، بحث شده است.

معین امور اجتماعی وزارت کار هم‌چنین گفته که تدویر این‌گونه کنفرانس‌ها حایز اهمیت است، زیرا به گفته‌ی او، می‌تواند جایگاه دولت افغانستان را در سطح بین‌المللی بالا می‌برد.

 

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …