دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

وزارت کار به دوصد کودک‌ کارگر در روی جاده‌ها کمک نقدی کرد

#کودک‌خبر، کابل: وزارت کار و امور اجتماعی، به دوصد تن از کودکانی که روی جاده‌ها کار می‌کنند، یک میلیون افغانی کمک نقدی توزیع کرده است.

براساس اعلامیه‌ای که توسط وزارت کار و امور اجتماعی منتشر شده، نجیب‌الله اخلاقی رییس شبکه محافظت از کودکان در این وزارت، گفته است: «اين کودکان که از اثر کرونا و مشکلات امنيتی آسیب دیده بودند و روی جاده کار می‌کردند، در يک سروی شفاف از سوی کارمندان اجتماعی تشخيص گرديده‌اند.»

آقای اخلاقی افزود که اين کمک نقدی از بودجه‌ی وزارت کار و امور اجتماعی توزیع شده و برای پوشش بيش‌تر اين قشر آسيب‌پذير، با اداره‌ی يونيسف نیز گفتگو شده است. وزارت کار تاکید کرده که در آینده‌ی نزديک، به کودکان آسيب‌پذير و کارگر روی جاده‌ در هشت ولايت دیگر نیز با حمایت مالی يونيسف کمک نقدی خواهند شد.

در همین‌حال،بشير احمد ته‌ينج وزير کار و امور اجتماعی، می‌گوید که هدف از کمک نقدی به کودکان، برگردانیدن آنان از کوچه و بازار به خانواده و ايجاد يک جامعه‌ی مرفه است. آقای ته‌ينج می‌‌افزاید: «از آن‌جايی که از نام وزارت کار و امور اجتماعی پيداست، اولويت‌های جدی وزارت رسيدگی به امور اجتماعی به ویژه کودکان آسيب‌بذير و کودکان کارگر روی جاده‌ است که خوش‌بختانه امروز گواه توزيع پول نقد به اين گونه کودکان هستیم.»

گفتنی ‌‌است که در این برنامه برای هر کودک مبلغ پنج‌هزار افغانی پول نقد توزيع شده و در آينده‌ی نزديک نیز به هفت صد کودک دیگر، کمک نقدی توزيع خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …