دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

یک مرکز حمایت از کودکان در بلخ گشایش یافت

#کودک‌خبر، کابل: وزارت کار و امور اجتماعی از افتتاح یک مرکز حمایت از کودکان در بلخ خبر داده می‌گوید که این مرکز به‌تازگی ساخته شده است. این مرکز در جریان سفر بشیراحمد ته‌ینج وزیر کار کار و امور اجتماعی به ولایت بلخ افتتاح شده است.

آقای ته‌ينج در مراسم افتتاح این مرکز گفت: «آموزش و پرورش بهتر و رسيدگی به ۲۳ کتگوری کودکان آسیب‌پذیر، از مسووليت‌های وزارت کار و امور اجتماعی بوده که اندک‌ترین بی‌پروایی در اين زمینه، زيان بزرگ را به جامعه به بار خواهد آورد و تلاش می‌نمایيم تا اين قشر از کودکان را به گونه‌ی بهتر تربيه و نگهداری نمایيم.»

وزیر کار و امور اجتماعی تاکید کرد که بنابر مشکلات جنگ، فقر و نابسامانی‌ها، مردم و به ویژه کودکان یتیم به همکاری بیش‌تر نیاز دارند.

آقای ته‌ینج با اشاره به مرکز جدید حمایت از کودکان در بلخ، افزود که در این مرکز کودکانی که توانمندی تکفل زندگی‌شان را ندارند، زیر آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

وزیر کار و امور اجتماعی هم‌چنان علاوه کرد که برنامه‌های گسترده در سال مالی جدید در نظر گرفته شده‌است و تلاش می‌شود تا فرصت‌های زیادی در بخش اشتغال‌زایی، رسیدگی به کودکان بی‌بضاعت و دیگر موارد فراهم گردد.

در مرکز حمايت از کودکان در بلخ، چند گتگوری از کودکان‌آسیب‌پذیر، از قبیل کودکان رد مرز شده، تاخر ذهنی، کودکان قاچاق شده، ربوده شده، فرار از منزل و کودکانی که از خانه جدا شده باشند، نگهداری می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …