یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

از مجموع دانش‌آموزان یک صنف مکتب سیدالشهدا، تنها دو دانش‌آموز زنده مانده‌اند

#کودک‌خبر، کابل: فضل‌احمد معنوی وزیر عدلیه، می‌گوید که از مجموع دانش‌آموزان یک صنف در مکتب سیدالشهدا، تنها دو دانش‌آموز زنده‌ مانده‌اند.

آقای معنوی که امروز به منظور غم‌شریکی به محل حادثه در مکتب سیدالشهدا رفته بود، در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است:‌ «ترجیح دادیم به مکتب سیدالشهداء برویم. آن‌جا که دو روز پیش فاجعه انسانی اتفاق افتید؛ جنایت هولناک بشری صورت گرفت و به انسانیت، به تعلیم، به دانش و به دانایی حمله شد.»

وزیر عدلیه افزوده است: «آن چه را از نزدیک دیدم قابل نگارش نیست. جز درد، اشک و ناله چیزی دیگری شنیده نمی‌شد. دو دانش‌آموزی که در یک صنف به هم‌قطاران خود اشک می‌ریختند، حزین می‌نگریستند که از جمع هم‌صنفان‌مان دو تن مانده‌ایم.»

فضل‌احمد معنوی هم‌چنین افزوده است: «این فاجعه فقط درد برچی‌ها و اهالی آن نیست، درد انسانیت است. هر که درک این درد را نداشت، به انسانیت‌ او شک کنید. دنیایی که بی‌تفاوت و سهل از کنار این حوادث می‌گذرد و یا از آن چشم پوشی می‌کند، سر انجام به این درد مبتلا خواهند شد.»

دانش‌آموزان مکتب دخترانه سیدالشهدا، روز شنبه، ۱۸ ثور، هدف یک حمله‌ی تروریستی خونین قرار گرفتند که در نتیجه‌ی این حمله، ۸۶ نفر جان باخته و نزدیک به ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند. اکثریت این قربانیان، کودکان دانش‌آموز هستند.

مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، یکی از مکاتب مزدحم این شهر است. این مکتب هفت‌هزار و پنج‌صد دانش‌آموز دارد.

مطلب پیشنهادی

سیف د چلدرن: کودکان در افغانستان از «بدترین بحران» گرسنگی و سوءتغذی رنج می‌برند

کودک‌خبر، کابل: سیف د چلدرن یا سازمان بین‌المللی نجات کودکان، می‌گوید که کودکان در افغانستان …