دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

علم می‌گوید برای تربیت دختران موفق، تا می‌توانید از آن‌ها عیب‌جویی کنید

#کودک‌خبر، کابل:‌ نتیجه تحقیقات علمی پژوهشگران دانشگاه «Essex» انگلستان، ثابت کرده که عیب‌جویی از دختران نوجوان، باعث می‌شود تا آنان در آینده به زنان موفق تبدیل شوند.

نتیجه این تحقیق به والدین به ویژه به مادران توصیه کرده که تا می‌توانند از دختران نوجوان خود عیب‌جویی کنند. پژوهشگران این دانشگاه می‌گویند که انتظارات فوق‌العاده بالای والدین از دختران نوجوان‌شان، به خصوص اگر به طور مداوم این انتظارات را به آن‌ها یادآوری کنند، یکی از مهم‌ترین عامل برای رشد آنان در پیش‌بینی این‌که آیا این دختران در آینده از جمله زنان موفقی شوند، می‌باشد.

براساس گزارش وبسایت «Inc»، یک بیانیه خبری دانشگاهی نیز حاکیست که سخت‌گیری مادران در قبال دختران نوجوان‌شان، احتمال موفقیت این دختران را در آینده بیشتر می‌سازد. در این بیانیه آمده است: «آیا پشت هر زن موفق، یک مادر عیب‌جو و نق‌زن حضور دارد؟ اگر دختران نوجوان مادرانی سخت‌گیر داشته باشند احتمال موفقیت آن‌ها بیشتر خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

۱۴ تفاوتی که در تربیت فرزندان دختر و پسر باید درنظر گرفت

۸ موضوعی که پدران هرگز نباید به دختران خود بگویند+ویدیو

با دختران خُردسال چگونه صحبت کنیم؟

۱۵ موردی که تمام پدران دختر باید بدانند

دختران ما و آموزش شرم از بدن از کودکی

چطور به دختران خود برای گذار به مرحله‌ی بلوغ کمک کنیم

عیب‌جویی بیشتر، شکست کم‌تر

پژوهشگران دانشگاه «Essex»، دریافته‌اند دخترانی که والدین‌شان به ویژه مادران، به طور مداوم انتظارات بالایی را از خود نشان می‌دهند، احتمالاً از گرفتار شدن در تله‌‌هایی که باعث می‌شود دختران به موفقیت کم‌تری دست پیدا کنند، در امان خواهند بود.

نتیجه این تحقیق تاکید کرده که دختران نوجوانی که با سخت‌گیری‌ها و عیب‌جویی‌های والدین خود رشد می‌کنند، احتمالاً از مزایای ذیل برخوردار می‌شوند:

  • در نوجوانانی احتمال باردار شدن یا ازدواج‌شان کم‌تر می‌شود.
  • احتمال رفتن‌شان به دانشگاه‌ و دیگر مراکز آموزشی بیشتر می‌شود.
  • احتمال کار کردن در پُست‌های شغلی پایین با حقوق کم برای آن‌ها کم‌تر خواهد بود.
  • احتمال بی‌کار شدن‌شان در یک دوره طولانی‌مدت کم‌تر خواهد بود.

این تیم تحقیقی که توسط اریکا جی راسکون رمیرز، یک دانشجوی دکترا رهبری می‌شد، تجارب بیش از پانزده‌‌هزار دختر سیزده و چهارده ساله بریتانیایی را در یک دوره ده ساله مورد مطالعه قرار داده است.

این پژوهشگران می‌افزایند که البته اجتناب از مشکلات لزوماً به این معنی نیست که سرنوشت این دختران نوحوان به سرنوشت شیرل سندبرگ، کیتی لدک یا سارا بلکلی، از شخصیت‌های مشهور زمانه‌شان تبدیل شود، بلکه به این مهفوم است که آن‌ها احتمال بیشتری در حفظ فرصت‌های خود در موفقیت‌های آینده دارند.

براساس این گزارش، سخت‌گیری‌ها و عیب‌جویی‌های‌ والدین زمانی کارساز واقع می‌شود که رسیدن به موفقیت، تبدیل به خواسته‌ و تمایل اصلی خود فرزندان‌ شود.

مطلب پیشنهادی

نوزادانی که با «دُم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

برخی از نوزادان با چیزی شبیه به «دُم» به دنیا می‌آیند. امری که به لحاظ …