دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ناامنی‌ها بیشتر از سه میلیون کودک را از واکسین محروم ساخت

#کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه اعلام کرده که به‌دلیل ناامنی‌ها، در دور کمپاین واکسناسیون، بیشتر از سه میلیون کودک از دسترسی به واکسین پولیو یا فلج کودکان بازمانده‌اند.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، در نشست بورد مستقل ارزیابی برنامه پولیو، گفت که این وزارت هرچند در بخش تطبیق برنامه واکسیناسیون کودکان دست‌آوردهای هم داشته اما باآنهم بیشتر از سه میلیون کودک به‌دلیل ناامنی‌ها از واکسین محروم مانده‌اند. آقای مجروح با تاکید بر

تطبیق برنامه واکسین پولیو در سراسر کشور، گفت که‌ باز ماندن بیشتر از سه میلیون کودک در هر دور واکسین پولیو به‌دلیل ناامنی نگران‌کننده است.

او از جامعه جهانی خواست تا وزارت صحت عامه را در این راستا همکاری نمایند.

هم‌چنان سرپرست وزارت صحت عامه، ایجاد لابراتوار پولیو را یک نیاز جدی برای سکتور صحت خوانده و از شرکای صحی خواست تا سکتور صحت افغانستان را در ایجاد این لابراتوار کمک نماید.

از سوی هم، رییس بورد مستقل ارزیابی برنامه پولیو، از کارکردهای وزارت صحت عامه برای مبارزه با این ویروس استقبال نموده و بر همکاری این نهاد در افغانستان تاکید کرد.

این نشست از سوی بورد مستقل ارزیابی برنامه پولیو در هر شش ماه یک‌بار برگزاری می‌شود و کارکردهای برنامه پولیوی افغانستان را در پیوند به محو این ویروس به بررسی می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …