دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

چرا قبل از این‌که دوست فرزندتان شوید، والدین‌شان باشید؟

Valerie Plowman

منبع: babywisemom

#کودک‌خبر، کابل: چرا قبل از این‌که دوست فرزندتان باشید، بهتر است والدین‌شان باشید؟ ارتباط دوستانه، زمانی که فرزندتان بزرگ‌تر شد به وجود می‌آید. هر کودک دارای یک پدر و مادر هستند اما دوستان زیادی در زندگی پیدا می‌کنند.

هرشخصی دوست دارد که دیگران نیز او را دوست داشته باشند. حتی والدین هم دوست دارند تا دیگران آن‌ها را دوست داشته باشند. چیزی که امروزه بین والدین معمول شده، این است که می‌گویند پیش از این‌که پدر و مادر فرزند خود باشند، دوست‌شان باشند.

این گونه والدین، قبل از داشتن رابطه‌ی خونی با کودک خود، برای رابطه دوستانه با آنان تلاش می‌کنند. البته، همه‌ی ما می‌خواهیم که فرزندان ما را دوست داشته باشند. حتی نمی‌توانم حدس بزنم که چند بار در گفتگوهای تلویزیون مادر و پدرهایی را دیده باشم که آنان چگونه به نوجوانان خود اجازه می‌دهند تا در خانه بنوشند و این که چگونه اوضاع را کنترول می‌کنند.

من یک مادری دارای شش فرزند را می‌شناسم که در کوچه‌ی پایین‌تر از خانه‌ی ما زندگی می‌کند. او افتخار می‌کند که توسط فرزندان و دوستان فرزندانش به عنوان یک «مادر آرام و خون‌سرد» شناخته می‌شود. پسر کلان او اخیراً به سمت یک لاری با اسلحه کمری شلیک کرد. می‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقی برای او افتاد؟ این کار را دیگر انجام نده و تمام موضوع همین بود. حتی بحثی در باره احتیاط و این که در کجا می‌تواند شلیک اسلحه را تمرین بکند، صورت نگرفت. این پسر هفده ساله است. والدین این کودک، پس از تعریف داستان فرزندشان، خنده می‌کردند و شانه‌های خود را بالا کشیده می‌گفتند:‌ «بچه، بچه می‌ماند.»

این والدین، قبل از مادر و پدر شدن، در تلاش برای دوست شدن با فرزندان خود هستند. مطمیناً همه‌ی ما دوست داریم که فرزندمان، ما را دوست داشته باشند. ما می‌خواهیم برای همیشه «خون‌سرد» باشیم، اما شاید برخی‌ها آسیب‌های این مساله را درک نکنند. من می‌دانم که هزاران مادر و پدر هستند که واقعاً فکر می‌کنند قبل از این‌که والدین فرزندان خود باشند، به عنوان دوستان فرزندان خود شناخته شود.

در این‌جال، دلیل منطقی درونی اما برای اشتباه بودن این مساله وجود دارد: این که فرزند شما دارای پدر و مادر هست. شما و همسرتان، تنها کسانی هستید که فرزندان‌تان برای همیشه شما را خواهند داشت. فرزندان‌ شما ممکن است روابطی مانند رابطه‌ی فرزند و والدین با آموزگاران، رهبران و یا کسان دیگری داشته باشند، اما، آن‌ها در جایگاه والدین قرار گرفته نمی‌توانند.

فرزندان‌تان عمه، خاله، ماما، کاکا و پدر کلان و مادر کلان دارند. این که انتظار دارید آن‌ها نقش والدین را برای فرزندتان ایفا کنند تا شما بتوانید دوست‌شان باشید، در حقیقت خود را فریب می‌دهید.

فرزندتان به این روابط خانوادگی نیاز دارد. این روابط منحصر به فرد است و به فرزندتان کمک می‌کنند. پدر کلان و مادر کلان معمولاً نواسه‌های خود را دوست دارند. پدر کلان و مادر کلان و نواسه‌ها، ارتباط و پیوستگی خاصی دارند که اگر پدر کلان و مادر کلان مجبور به انجام نقش والدین شوند، نمی‌توانند نقش خودشان را داشته باشند. برای عمه، خاله، ماما و کاکا هم این گونه است.

فرزندان‌تان دوستان زیادی خواهند داشت. در تمام زندگی‌اش، دوستان مختلفی خواهند داشت که به زندگی‌‌شان می‌آیند و می‌روند. هیچ‌وقت فرصت دوستی‌های جدید را از دست نمی‌دهند. اما شما تنها فرصت آنان برای مادر و پدر بودن‌شان هستید.

به زندگی گذشته خود و دوستان زیادی که آمدند و رفتند فکر کنید. برحسب چانس دوستان زیادی هستند که برای مدت‌طولانی می‌مانند، اما دوستی‌های زیادی هم وجود دارد که با فاصله گرفتن از بین می‌روند. خوش‌بختانه چنین چیزی برای والدین شما صدق نمی‌کند. والدین شما بی‌قید و شرط حضور دارند. والدین‌تان شما را دوست دارند و با شما صادق هستند. این رابطه را از فرزندان‌تان نگیرید.

زمانی که شما سعی می‌کنید با فرزند خود دوست بمانید یکی دیگر از مشکلاتی که به‌وجود می‌آید، این است که باید قدرت و نفوذتان را قربانی کنید. فرزندان‌تان به شما نیاز دارند تا آن‌ها را به سمت بهترین راه‌های اخلاقی راهنمایی کنید. فرزندان‌تان به شما نیاز دارند تا تجربیات و دانش‌تان را با آن‌ها در میان بگذارید، حتی اگر باعث آزردگی‌شان شود. اگر به شما احترام بگذارند، اطلاعات و راهنمایی‌های‌تان را بهتر دریافت می‌کنند.

روزی می‌رسد که می‌توانید با فرزندتان دوست باشید. فرزندان‌تان به بلوغ می‌رسند و از راهنمایی‌ها و نفوذ شما دوری خواهند کرد. به علاوه، نتیجه کار بعدها مشخص می‌شود. با دقت توجه کنید و حقیقت را بشناسید. اطراف‌تان را نگاه کنید و قانون طبیعت را ببینید. ما معتقد هستیم که قانون طبیعت از قانون خداوند پیروی می‌کند. نمی‌توانید ثمره‌ی کاشتی را که نکاشته‌اید، ببینید.

یک باغچه بسازید. هرچه بیشتر روی آن کار کنید، برداشت بهتری خواهید داشت. مسلماً می‌توانید دانه‌ها را بکارید و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. می‌توانید تلاش‌های مختلفی داشته باشید.

هرچه بهتر از گیاهان تازه و حساس مراقبت کنید، با رشد کردن قوی‌تر و بهتر می‌شوند. اگر تجربه‌ای از کاشت گیاهان ندارید، این را روی تجربیاتی که دارید امتحان کنید.

اگر استعداد طبیعی در ورزش دارد، قبل از این که خیلی حرفه‌ای شوید هنوز نیاز دارید وقت و تلاش زیادی برای تمرینات بگذارید. تمرین کردن حرف اول را می‌زند.

ابزار موسیقی؟ باز هم تمرین، تمرین، تمرین. آشپزی می‌کنید؟ با گذشت زمان و تمرین چقدر بهتر شدید؟ شاید هم چیز مدنظرتان تحصیلات است. وقتی که برای درس خواندن تلاش می‌کنید، متوجه می‌شوید که چقدر مطالعه آسان‌تر می‌شود؟ فهمیدن مبحث‌هایی که دو سال پیش غیرممکن بود، حالا نسبتاً ساده شده‌اند؟ یا حداقل قابل انجام شده‌اند؟

می‌دانیم که در لحظات خوش و لذت‌بخش زندگی می‌کنید. در بسیاری از راه‌ها، در فضاهایی که باید صبوری کنید بزرگ نشده‌اید. شما کارت‌های اعتباری، اجاق‌های برقی و سرگرمی‌های ثابتی داشته‌اید.

اگر صبر کردن برای‌تان سخت است، اول به نقطه ضعف‌ها اعتراف کنید و روی آن‌ها کار کنید. اگر نسبت به همه‌ی کارها و ثمره‌های کمی که به آن‌ها رسیده‌اید بی‌صبر هسیتد، سعی کنید که مقایسه را کنار بگذارید و به‌خاطر بسپارید که اول ثمره‌ی کار باید مشخص شود.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …