دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

تعطیلی مراکز آموزشی در ۱۶ ولایت، برای دو هفته دیگر تمدید شد

#کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه، اعلام کرده که تمام مراکز تحصیلی، تعلیمی و کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی در شانزده ولایت برای دو هفته‌ی دیگر نیز مسدود خواهند ماند.
این وزارت، گفته است که این تصمیم به دلیل افزایش روزافزون مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ شده است. وزارت، اویل هفته‌ی گذشته تعطیلی تمام مکاتب، دانشگاه‌ها و کورس‌های آموزشی خصوصی و دولتی را در شانزده ولایت به‌‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، تعطیل اعلام کرد.
همزمان با اعلام تمدید تعطیلی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ولایت‌های کابل، غزنی، لوگر، هلمند، ننگرهار، قندهار، پکتیا، وردک، پروان، پنجشیر، بلخ، لغمان، کاپیسا، کندز و نیمروز، آمارهای امروزی وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که ۱۸۴۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مصاب و ۵۱ نفر هم به‌دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.


وزارت صحت عامه می‌گوید که از زمان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته به این سو، در مجموع ۳۳۵۶ نفر در افغانستان در نتیجه ابتلا به این بیماری جان باخته‌‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که میزان تلفات موج سوم شیوع ویروس کرونا، در مقایسه با موج‌های اول و دوم، به مراتب بیشتر است. باوجودی که میزان قربانیان ویروس کرونا همه روزه در حال افزایش بوده، اما تدابیر احتیاطی در مقایسه با موج اول، در حدی خیلی پایین می‌رسد.

مطلب پیشنهادی

سیف د چلدرن: کودکان در افغانستان از «بدترین بحران» گرسنگی و سوءتغذی رنج می‌برند

کودک‌خبر، کابل: سیف د چلدرن یا سازمان بین‌المللی نجات کودکان، می‌گوید که کودکان در افغانستان …