دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

در پی حملات طالبان بر واکسنیناتوران، کمپاین واکسین در ننگرهار متوقف شد

#کودک‌خبر، کابل: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار، در شرق کشور، می‌گویند که طالبان بر واکسیناتوران در این ولایت حمله کرده و این حملات باعث توقف برنامه واکسین پولیو یا فلج اطفال شده است.

ضیاالحق امرخیل والی ننگرهار، می‌گوید که صبح امروز، در نتیجه سه حمله جداگانه بر واکسیناتوران، یک واکسیناتور کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند. آقای امرخیل در توییترش نوشته که این واکسیناتوران، خانه به خانه کودکان را واکسین می‌کردند. او این حملات را به «دشمنان انسانیت» نسبت داده؛ چیزی که بیشتر مردم این دشمنان را به‌نام طالب می‌شناسند.

هم‌چنین دفتر رسانه‌یی ولایت ننگرهار گفته که این حملات در ولسوالی‌های سرخرود، خوگیانی و شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار صورت گرفته است.

در همین‌حال، برخی از رسانه‌ها به نقل از وزارت صحت عامه گفته‌اند که این وزارت اجرای برنامه واکسیناسیون پولیو یا فلج کودکان در ولایت ننگرهار را به حالت تعلیق در آورده است. چند ماه قبل نیز سه واکسیناتور زن در ننگرهار مورد هدف قرار گرفته کشته شدند.

اجرای سرتاسری برنامه واکسیناسیون پولیو، روز گذشته آغاز شد. در این برنامه چهار روزه قرار است نزدیک به ده میلیون کودک زیر پنج سال واکسین پولیو تطبیق شود. هم‌چنین در این برنامه به کودکانی بین دو تا پنج ساله تابلیت‌های کرم‌کُش نیز داده می‌شود.

وزارت صحت عامه قبلاً اعلام کرده بود که به دلیل گسترش ناامنی‌ها، بیش از سه‌ونیم میلیون کودک زیر پنج از دسترسی به واکسین پولیو محروم شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ممانعت طالبان از تداوی یک کودک دارای معلولیت

عکس: شبکه‌های اجتماعی عبادالله کودک یک نیروی امنیتی حکومت پیشین از دو سال به‌ این‌سو …