دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

هشت نکته‌ی که باید در باره زنانگی واقعی به دختر‌تان درس دهید

Nancy Jergins

منبع: iMoM

#کودک‌خبر، کابل: حس زنانگی واقعی چیست و چه چیزهایی را باید در این باره به دختران خود آموزش بدهیم؟ ممکن است در این باره همیشه سوالاتی با پاسخ‌های پیچیده‌ای وجود داشته باشند، اما قبل از این‌که در باره‌ی زنانگی واقعی و آنچه که می‌خواهیم به دختران خود آموزش بدهیم، بهتر است در گام نخست در مورد خودمان فکر کنیم؛ زیرا دختران‌مان بیشترین معنی زن بودن و زنانگی را از مادران خود می‌آ‌موزند. اگر در پوست خود احساس راحتی کنیم، می‌توانیم به دختران‌مان بیاموزیم که چگونه با خود راحت باشند. اگر مادران در زن بودن خود شادی و هدف پیدا کنند، دختران‌شان نیز برای خود هدفی تعیین خواهند کرد.

به زندگی خودتان نگاه کنید و آنچه که برای شما مهم بوده به عنوان درسی که آموخته‌اید و می‌خواهید به دختران‌تان انتقال دهید، فکر کنید.

از این فهرست به عنوان نقطه‌ی آغازین استفاده کنید، هرچند ممکن است با خیلی از این موارد موافق نباشید. اما، به خود اجازه‌ی فکر کردن بدهید و این‌که چه چیزهایی را می‌خواهید به دختران‌تان آموزش دهید. در این‌جا، به هشت نکته‌ی اشاره شده که می‌توان برای آموزش دختران در باره‌ی این که چگونه در آینده احساس واقعی زنانگی داشته باشند، اشاره شده است.

بیشتر بخوانید:

۱۴ تفاوتی که در تربیت فرزندان دختر و پسر باید درنظر گرفت

با دختران خُردسال چگونه صحبت کنیم؟

۱۵ موردی که تمام پدران دختر باید بدانند

۸ موضوعی که پدران هرگز نباید به دختران خود بگویند+ویدیو

۱-به آنچه که هستی صادق باش

هیچ راه درستی برای این‌که یک زن واقعی باشید، وجود ندارد. شما بی‌نظیر و منحصربه‌فرد هستید و کسی دقیقاً مثل شما در روی کره زمین وجود ندارد.

۲-حرف دل‌تان را بزنید

طرز فکر، عقاید و نظرات شما ارزشمند است. با افکار و عقایدتان آزادانه و عاقلانه‌ صحبت کنید. برای هم‌نشینی و دوستی افرادی را انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید نظریات و افکار خود را بیان کنید. از کسانی که نمی‌گذارند که شما افکار و عقاید خود را بیان کنید و یا از بیان آن به صورت غیرمعمولی عصبانی شده و به شما بی‌احترامی می‌کنند، دوری کنید.

۳-خودتان بیشتر از بدن‌تان اهمیت دارید

به این فکر کنید: اگر ما بدن نمی‌داشتیم، برای ارزیابی ما در جامعه از چه چیزهایی استفاده می‌شد؟ از اعمال، سخنان و یا نگرش ما؟ شما همان کسی هستید که وجود دارید. رنگ موی، وزن و رنگ پوست نیست که به یک زن وجهه می‌دهد. این تفاوت‌ها ناشی از تاثیرات ژنتیکی است، پس چرا وقت گران‌بهای‌تان را در باره این‌‌که کاش متفاوت می‌بودید و یا سع کنید که ظاهر خود را تغییر دهید، به هدر می‌دهید؟

۴-شما گزینه‌‌های متفاوت در پیش‌رو دارید

در دنیای امروزی، به‌دنبال هرچیزی که بخواهیم می‌توانیم برویم. محدودیت‌ها علیه زنان در باره‌ی این‌که چه چیزهایی «قابل قبول» است، در حال کاهش است. بنابراین، افکار بزرگ داشته باشید، اما اگر شکست بخورید چه؟ از این شکست بیاموزید و خود را برای انجام تلاش‌های ابتدایی‌تان تحسین کنید. تلاش و شکست بهتر از پیشمانی است.

۵-زن بودن می‌تواند شگفت‌انگیز باشد

بودن در کنار همسری که شما را دوست دارد، تشویقت می‌کند و در کنار شما قرار دارد، ابعاد باورنکردنی به زندگی شما می‌بخشد. با درنظرداشت این موارد، تصمیم در باره‌ی این که با چه کسی علاقمند هستید ازدواج کنید، بستگی به نوع روابط‌‌تان دارد. همسر شدن با یک مرد نابالغ، پرخاشگر و دو رو، چیزی نیست که فرضاً بخواهید با او ازدواج کنید.

۶-ناوقت‌تر ازدواج کردن می‌تواند شگفت‌‌انگیز باشد

در حالتی که مجرد به سر می‌برید، بهترین فرصت دارید تا وقت خود را کنترول کنید. انتخاب به‌دست شماست که وقت‌تان را با چه چیزهایی پُر کنید تا زندگی‌تان غنی‌تر و بهتر شود. اگر می‌خواهید ازدواج کنید، نگذارید که مجردی به عنوان یک دوره‌ی بی‌ثمر برای‌تان تلقی شود.

۷-مادر بودن می‌تواند هیجان‌انگیز باشد

مادر بودن عشقی است که هیچ چیزی جاگزین آن نمی‌شود. مادر بودن بزرگ‌ترین شادی و بزرگ‌ترین درد دل را به همراه خواهد داشت. مادر بودن به فداکاری زیادی نیاز دارد.

۸-مردانی که متفاوت‌اند، خوبند

برای درک یک زن واقعی، باید مردانگی واقعی را نیز درک کنیم. علم ثابت کرده که زن و مرد از نگاه خصوصیت‌ها باهم تفاوت‌های زیادی دارند. بنابراین سعی کنید انگیزه‌ی تحرک مردان برای رانندگی و تفاوت‌های آنان با زنان از نظر فیزیولوژیکی را درک کنید. این اطلاعات به شما در زمینه‌ی شغل، ازدواج و فرزندپروری کمک خوبی خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

نوزادانی که با «دُم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

برخی از نوزادان با چیزی شبیه به «دُم» به دنیا می‌آیند. امری که به لحاظ …