دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

براساس یک تحقیق، تنبه بدنی باعث بهبود رفتار کودک نمی‌شود

#کودک‌خبر، کابل: براساس یک مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه تگزاس در آستین انجام شده است، نشان می‌دهد که تنبه بدنی یا فزیکی، باعث اصلاح رفتار کودک نمی‌شود.

این مطالعه که به منظور ارزیابی رفتارهای بد کودکان صورت گرفته، حاکیست که تنبه بدنی باعث اصلاح رفتارهای بد کودکان نمی‌شود بلکه روی سلامت عمومی کودک تاثیر منفی گذاشته و در نهایت منجر به بدتر شدن رفتار کودک در طولانی‌مدت می‌شود.

الیزابت گرشوف یکی از این محققان می‌گوید: «هیچ مدرکی دال براین که تنبه بدنی به اصلاح رفتارهای کودک مفید واقع شده باشد، وجود ندارد. بلکه، تمام شواهد نشان می‌دهند که تنبه بدنی بر رشد و سلامت کودکان مضر است.»

خودداری از تنبه بدنی کودکان

محققان دانشگاه تگزاس برای‌ اینکه درک بهتری از پیامدها و تاثیرات تنبه بدنی بر کودک داشته باشند، هفتاد مورد مطالعه‌‌ی که قبلاً در این باره صورت گرفته بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. اعضای این تیم تحقیقی دریافتند که هیچ مزیتی در باره این‌که والدین بتوانند با تنبه بدنی رفتارهای کودکان خود را اصلاح و بهبود بخشند، پیدا کرده نتوانستند. به گفته‌ی این محققان، هرچند تنبه بدنی کودکان توسط والدین در امریکا قانونی است، اما وقتی والدین از نیروی جسمی خود برای اصلاح رفتار کودکان خود استفاده می‌کنند، رفتارهای کودک بهتر نمی‌شود. این محققان دریافته که رفتارهای خشونت‌آمیز با کودک، برای مدت‌ طولانی‌تری باقی می‌ماند و کودکان بیشتر دچار بی‌توجهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

تنبه بدنی کودکان ۱۰ پیامد مهم منفی دارد

سیلی زدن به رشد مغزی کودک آسیب‌ می‌رساند

۱۰ ایده‌ی خلاقانه برای مجازات یا تنبیه کودکان سرکَش

شش روش موثر برای اصلاح عادت‌ها و رفتارهای ناپسند کودکان

۹ راه‌ پیشنهادی برای درست «تنبیه» کردن کودکان خردسال

الیزابت گرشوف می‌گوید: «خیلی از مادرها و پدرها فرزندان خود را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند، زیرا آنان فکر می‌کنند با این کار رفتار کودکان‌شان بهبود می‌یابد. متاسفانه برای والدینی که فرزندان خود را ضرب‌وشتم می‌کنند، تحقیقات ما شواهد روشن و قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد و این‌که تنبه بدنی رفتارهای بد کودکان را بهبود نمی‌بخشد و در عوض رفتارشان را بدتر می‌سازد.»

محققان تاکید دارند که هرچه زمان مجازات جسمی کودک طولانی‌تر باشد، نتایج بدتری در قبال خواهد داشت. این محققان امیدوارند که یافته‌های‌شان به اصلاح و تغییر قوانین مربوط به تنبه بدنی کودکان کمک بکند.

آنا هیلمن یکی از این محققان می‌گوید: «با توجه به این‌که شواهد معتبری وجود دارند که تنبه بدنی امکان آسیب رساندن به کودک را دارد، سیاست‌گذاران و خانواده‌ها مسوولیت محافظت از کودکان را دارند و قوانین و رفتارهای خود را به استفاده از تنبه بدنی در همه‌ی زمینه‌ها تنظیم کنند.»

مطلب پیشنهادی

منسوخ شدن ۱۴ افسانه در باره تغذیه نوزاد با شیر مادر

منبع: unicef افسانه؟ تغذیه با شیر مادر آسان است. #کودک‌خبر، کابل: کودکان پس از تولد …