یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

۲۰ موضوعی که باید در باره کودکان بدانید

Tim Lott

منبع: The Guardian

#کودک‌خبر، کابل: کودکان از ابتدا نمی‌فهمند که مادران و پدران‌شان آدم‌های خون‌سردی هستند و از همین‌رو، به چیزهایی که مادران و پدران‌شان می‌گویند، توجه نمی‌کنند.

پیش از این‌که کسی می‌خواهد صاحب فرزند شود، در باره کودکان دچار بیست‌ سوءتفاهم است؛ اما کسانی که می‌خواهند صاحب فرزند شوند، این راهنمایی می‌تواند به رفع این سوءتفاهم کمک کند.

۱-کودکان آدم‌های منطقی هستند. آنها مثل میوه‌های خشک‌بار هستند و سعی نکنید با آنها استدلال نمایید.

۲-کودکان آدم‌های گُنگ اما بسیار باهوش هستند. زیرا، آنها تاهنوز سوالاتی را مطرح می‌کنند که ما بزرگ‌سالان از آنان پرسیده‌ایم.

۳-کودکان می‌خواهند شما دوست‌شان باشید، نه این‌که آنها دوست شما باشند. کودکان می‌‌خواهند شما والدین‌شان باشید.

۴-شما انتظار دارید هرآنچه را که می‌گویید کودکان درنظر بگیرند، اما نه، این‌طور نیست، کودکان هرآنچه را که شما انجام می‌دهید مورد توجه قرار می‌‌دهند.

۵-بزرگ‌ترین ترس کودکان این است که شما خواهید مُرد. اما، این طور نیست، بزرگ‌ترین ترس کودکان این است که به‌ اندازه‌ی کافی خوب نیستند تا دوست‌داشتنی باشند.

۶-زیباترین چیزی در دنیا، یک نوزاد تازه متولد است. اما، بیشترین نوزاد تازه متولد کاملاً زشت هستند؛ به‌خصوص این‌که تمام مایعاتی که هنگام متولد شدن همرایش هست را با خود داشته باشد و زمانی که پاک و تمیز هم شود، بهتر از قبل نمی‌شود.

۷-ولادت یک تجربه‌ی زیباست. زایمان برای مردان به‌دلیل دلبستگی‌شان به خانم‌های‌شان مثل شکنجه‌ قرون وسطایی است، اما هوا و فضا برای‌شان خوشایند است.

۸-شما می‌خواهید پول زیادی برای کودکان خود هزینه کنید، اما کودکان می‌خواهند شما وقت بیشتری برای‌شان بگذارانید.

۹-شما تصور می‌کنید که کودکان با انتقاد و مجازات پاسخ‌گو می‌شوند، اما این‌طور نیست، آنها فقط از شما متنفر می‌شوند.

۱۰-شما فکر می‌کنید که آدم‌های باحال هستید، اما این‌طور نیست، کودکان فکر می‌کنند که آدم‌های فلج هستید. مهربانی بهترین چیزیست که شما می‌توانید آنها را امیدوار بسازید.

بیشتر بخوانید:

۱۰ نکته برای درست تربیت کردن کودکانِ با اراده‌ی قوی یا لجباز

چگونه با کودکان در باره خبرهای روز صحبت کنیم؟

سوگواری کودکان؛ چطور در باره «مرگ» به کودکان بگوییم؟

۱۱-شما مسوولیت چگونگی تربیت و رشد فرزندان خود را دارید و این که چگونه بار بیایند، اما این‌طور نیست، شما نمی‌‌توانید بیشتر از آنچه که محیط بر آنها تاثیر می‌گذارد، به شکل‌دهی فرزندان خود اثر بگذارید. به همین‌دلیل فرزندان شما از هم‌دیگر متفاوت هستند.

۱۲-زمانی که فرزندان‌تان بزرگ می‌شوند، کودکی آنها را از دست می‌دهید، اما این‌طور نیست، آنها فقط مهم‌تر و بزرگ‌تر می‌شوند.

۱۳-کودکان به صورت طبیعی خوب به‌دنیا می‌آیند، اما جهان آنان را فاسد می‌سازد. کودکان مانند پدر و مادرشان، ترکیبی از خوب و بد هستند.

۱۴-دختران کوچک از قندوشکر همه‌ چیزهای خیلی خوب و پسران از چنگ‌وریسمان دُم سگ می‌سازند. این مساله برعکس است. برای بیست دقیقه در یک میدان ورزشی دختران بایستید و تماشا کنید. دختران تا سطح وحش‌گری به‌همدیگر حسادت می‌کنند، اما پسران یک‌دیگر را ضربه می‌زنند و بعد فراموش می‌کنند.

۱۵-فرزندان شما با استعداد، استثنایی و زیبا هستند. براساس آمار، کودکان به طور متوسط زیبا هستند. آنچه در کاسه بود در چمچه می‌برآید.

۱۶-کودکان به محض این‌که به سن سیزده سالگی برسند، بی‌ادب، خودخواه، خشن و گستاخ می‌شوند، بنابراین، وارد نوجوانی می‌گردند. اما، کودکان می‌توانند قبل از رسیدن به این سن‌وسال، خودخواه، بی‌ادب، خشن و گستاخ باشند.

۱۷- داشتن فرزند باعث می‌شود احساس افتخار کنید. هرکس می‌تواند افتخار داشتن فرزند را داشته باشد. احساس این مساله برای آقایان آسان‌تر است.

۱۸- تغذیه، پناهگاه دادن، دوست داشتن، حمایت کردن، مراقبت کردن و تمام هزینه‌ها و تلاش‌هایی که برای بزرگ کردن یک فرزند به مصرف می‌رسد، نوعی بدهی یا قرض به حساب می‌آیند، اما کودکان این بدهی را نمی‌پذیرند و فکر می‌کنند شما ناگزیر بودید و شایدهم مقدار بیشتری هزینه می‌کردید.

۱۹-کودکان امروزی وقت بیشتری را با تکنالوژی سپری می‌کنند و این در حقیقت عالیست. به این مفهوم که شما مجبور نیستند وقت بیشتری با آنها بگذارند و مِنت‌ کاری را بدهید.

۲۰-خیلی خوشایند است که تعطیلات را با فرزاندان خود بگذرانید. این بستگی به شما دارد که چقدر از کودکان خود محافظت کرده می‌توانید.

مطلب پیشنهادی

آنچه را که باید در باره معنی و مفاهیم لبخند نوزادان بدانیم

دانشمندان می‌گویند لبخند نوزادان که تقریباً از بدو تولد آن‌ها شروع می‌شود، می‌تواند اطلاعات زیادی …