دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مراجعه بیش از ۵۶هزار کودک بیمار به شفاخانه صحت طفل تنها در سه ماه

کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه اعلام کرده که در سه ماه گذشته، بیش از ۵۶هزار کودک به منظور به تداوی شفاخانه‌ی صحت طفل اندارگاندی در کابل، مراجعه کرده‌اند.

وزارت صحت عامه، شفاخانه صحت طفل را یکی از «مزدحم‌ترین» مراکز صحی در کشور توصیف کرده است. به گفته‌ی این وزارت، بیماران زیادی از ولایت‌های دیگر نیز در این شفاخانه تحت تداوی قرار می‌گیرند.

وزارت صحت عامه می‌گوید: «در سه ماه دوم سال روان، این شفاخانه  ۵۶هزار و ۲۳ تن مراجعه‌کننده داشته است که از این میان یازده‌هزار و ۲۲۵ تن آنان بستری گردیده و ۸۲۶۷ تن به گونه سراپا تحت تداوی قرار گرفته‌اند. هم‌چنان افزون براین، در این شفاخانه ۲۸۵هزار و ۷۲۲ تن در بخش‌های لابراتوار، ایکو، اندسکوپی، اکسری، التراسوند و گراف قلب تحت معاینه قرار گرفته‌اند.»

مراجعه‌ی ده‌‌هاهزار کودک بیمار تنها در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی در کابل، نشان‌دهنده‌ی وضعیت صحی نامطلوب کودکان در کشور است.

شفاخانه اندراندگانی دارای بخش‌های جراحی عمومی، داخله عمومی، سوختگی، عاجل و مراقبت‌های جدی، جلدی، گوش وگلو، چشم، دندان، فزیوتراپی، خدمات لابرتواری، ایکو، اندسکوپی، اکسری، التراسوند، گراف قلب و دیگر معاینات طبی است.

 

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …