دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ابتلای یک تن به ویروس کرونا در هرات تایید شد

#کودک‌خبر، کابل: وزارت صحت عامه تایید کرده که یک واقعه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در ولایت هرات، در غرب کشور شناسایی شده است.

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، امروز در یک نشست خبری گفت که با بررسی سه مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در هرات، یک واقعه مثبت تایید شده است. او گفت: «با مسوولیت تمام تثبیت اولین واقعه مثبت ویروس کرونا در ولایت هرات را اعلام می‌نمایم. مبتاقی دو قضیه دیگر، نتیجه‌ی آن الحمدالله منفی بوده است.»

وزیر صحت گفت که این واقعه مثبت، «به موقع» در «صحی مجهز و معیاری تجدید شده و هیچ تماسی با جامعه ندارد» مورد شناسایی قرار گرفته است. آقای فیروزی تاکید کرد که به دلیل اقدام به موقع تیم صحی، شناسایی این مورد مثبت واقعه ویروس کرونا، تهدیدی را متوجه مردم نمی‌سازد. وزیر صحت افزود که وضعیت صحی فرد مصاب به ویروس کرونا خوب است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. وزیر صحت گفت: «برای اطمینان مردم ما، بیان می‌دارم این که هشتاد درصد مردمانی که به ویروس مصاب می‌شوند، اعراض و علایم در آنان بروز نمی‌کنند و سالم می‌مانند. قدرت کُشندگی این مرض دو تا سه درصد است. یعنی از صد نفر، دو نفر، یعنی کسی‌که سن‌اش بالا و مقاومت بدنش پایین باشد.»

این درحالیست که شایعاتی مبنی‌بر ابتلای سه نفر در ولایت هرات به ویروس کرونا، دیروز از سوی مسوولان محلی این ولایت رده شده بود.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …