دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

علایم اوتیسم در دختران در مقایسه با پسران دیرتر قابل تشخیص است

#کودک‌خبر، کابل: یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که علایم ابتلا به اوتیسم در دختران در مقایسه با پسران، دیرتر قابل تخیص باشد. تشخیص دیرهنگام این علایم در دختران، روند تداوی این کودکان را با تاخیر مواجه می‌سازد.

به گزارش «یو.اس‌.نیوز»، اریک مورو استاد بیولوژی مالیکولی، علوم عصاب و روان‌پزشکی در دانشگاه «براون» می‌گوید که دیرهنگام ظاهر شدن علایم اوتیسم در دختران، تشخیص نسبیت این بیماری را دشوار می‌سازد. او گفته است: «عمده‌ترین چیزی که برای درمان اوتیسم موثریت دارد، تشخیص زودهنگام آن و قرار گرفتن کودکان مبتلا به این بیماری تحت پوشش خدمات فشرده‌ی رفتار درمانی است. بنابراین، اگر دختران دیرتر تشخیص داده شوند، این ممکن است درمان و معالجه‌ی آنان را با تاخیر و مشکل مواجه سازد.»

پژوهشگران می‌گویند که اختلال گفتاری نخستین علامت ابتلای کودک به اوتیسم است. پژوهشگران تاکید کرده که دختران در مقایسه با پسران، در یادگیری زبان توانایی بیشتری دارند و این می‌تواند تشخیص اوتیسم در آنان را با تاخیر مواجه سازد.

بیشتر بخوانید:

۹ نشانه‌ی اوتیسم در کودکان که باید هرچه‌ زودتر شناسایی شود

۱۴ نشانه‌ی‌ کودکانِ مبتلا به اختلال کمبود توجه

علایم بیش‌فعالی در کودکان و راه‌های درمان آن

روند نه چندان آسان تشخیص اوتیسم در کودکان

ستفین شینکوپف استاد روان‌شناسی کودکان در دانشگاه براون می‌گوید که تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان، به درمان بهتر آنان کمک می‌کند. او می‌افزاید: «ما نیاز داریم تا فکر کنیم که چطور می‌توانیم شناخت از اوتیسم را در میان افراد بهبود ببخشیم؛ به ویژه در باره دخترانی که اوتیسم دارند اما سطح رشد زبان‌شان یک‌سان است. اما، ممکن است این دختران مشکلات دیگری از قبیل ارتباطات اجتماعی و سازگاری با محیط داشته باشند.»

مطالعه هم‌چنین نشان می‌دهد که دختران در مقایسه با پسران بیشتر از چهار برابر متبلا به اوتیسم هستند و افراد مبتلا به اوتیسم، اغلب شرایط روحی و جسمی مناسب ندارند.

اختلال در رشد عصبی، اختلال کمبود توجه، بیش‌فعالی یا ناتوانی ذهنی، تشنج، میگرن یا تیک از پیامدهای ابتلا به بیماری اوتیسم در کودکان به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی

نوزادانی که با «دُم» به دنیا می‌آیند؛ عضو بجامانده از اجداد انسان‌ها یا نقص مادرزادی؟

برخی از نوزادان با چیزی شبیه به «دُم» به دنیا می‌آیند. امری که به لحاظ …