دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کرونا در امریکا جان یک نوزاد تازه متولد را گرفت

طب قانونی ایست بیتون روگ گفته، یک نوزاد یک روزه در لوییزیانا براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

مادر این نوزاد به دلیل علایم و نشانه‌های کووید-۱۹ در شفاخانه‌ای در بیتون‌روگ پذیرش شد و همزمان با مبارزه با این بیماری، دچار زایمان زودرس شده و نوزادش را سه ماه زودتر به دنیا آورد.

او هنوز در شفاخانه و زیر دستگاه تنفس بستری است.

به گزارش ایندیپندینت، داکتر بو کلارک گفته است: «مادر دچار زایمان زودرس شد و در نهایت نوزاد نارس به دنیا آمد و به علت نارس بودن شدید، نتوانست زنده بماند.»‌

این متخصص طب قانونی گفت نوزاد تحت آزمایش کووید-۱۹ قرار نگرفت، اما داکتران در مرکز اپیدمیولوژی ایالتی متفق‌القول گفتند که مرگ او می‌تواند با ویروس کرونا مرتبط باشد.

این اولین مورد مرگ یک نوزاد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالت لوییزیانا است.

داکتران در حال بررسی امکان انتقال ویروس کرونا از مادر به نوزاد، در حین زایمان هستند.

مرکز کنترول و جلوگیری از بیماری‌ها، از ۱۲ فبروری تا دوم آپریل، بیش از ۲۵۰۰ مورد تایید‌شده ابتلا به ویروس کرونا در کودکان را تایید کردند. حدود شش درصد از این موارد نیازمند بستری شدن در شفاخانه بودند. این نهاد سه مورد مرگ را نیز تایید کرده است.

مرگ نوزاد نارس، از جمله هفت مرگ بر اثر ویروس کرونا است که روز دوشنبه از سوی مسوولان بیتون روگ اعلام شد. بر اثر همه‌گیری بیماری، ۲۷ نفر در پایتخت ایالت لوییزیانا جان باخته‌اند.

لوییزیانا حدود ۱۵ هزار مورد ابتلا در این ایالت را شناسایی کرده که ۵۱۲ نفر در این میان جان باخته‌اند.

تا تاریخ ششم آپریل، در این ایالت ۵۶۲ بیمار با دستگاه کمک‌تنفسی تحت مراقبت بوده اند. جان بل‌ادواردز فرماندار لوییزیانا گفته نرخ بستری شدن در شفاخانه در حال کاهش است و مسوولان به موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌ها برای کنترول اوضاع و اعمال مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی از اوایل ماه گذشته میلادی اشاره کرده‌اند.

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را در ایالات متحده گرفته است. جواب آزمایش بیش از ۳۵۶ هزار نفر نیز مثبت اعلام شده است.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …