دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ویروس کرونا؛ خانواده‌ها نمی‌توانند کودکان‌شان را در مراکز اصلاح و تربیت ببینند

#کودک‌خبر، کابل: وزارت عدلیه اعلام کرده که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز اصلاح و تربیت کودکان، تاکنون سه بار در این مراکز مواد بهداشتی شامل ماسک، دست‌کش و مایع ضدعفونی توزیع کرده و همین‌طور دیدار خانواده‌ها با کودکان‌شان را در این مراکز ممنوع کرده است.

وزارت عدالیه در اعلامیه‌ای افزوده اتاق‌هایی که در آن کودکان نگهداری می‌شوند نیز ضدعفونی شده است. این وزارت گفته است: «در کنار این، زمینه دیدار و گفتگوی حضوری خانواده‌ها با کودکان‌شان را تا بهبود کامل وضع به استثنای برخی موارد مهم، قطع نموده‌است.»

این وزارت تاکید کرده که «به نگهداری و تربیت سالم کودکان» در مراکز اصلاح و تربیت متعهد است. این وزارت افزوده که در راستای پیش‌گیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا در میان کودکان محجوز از هیچ نوع تلاش ممکن دریغ نمی‌کند.

پیش از این وزارت عدلیه اعلام کرده بود که نزدیک به هشت‌صد کودک در مراکز اصلاح و تربیت کودکان به سر می‌برند. این وزارت در ماه دلو گذشته با ارایه آماری از کودکانی که در مراکز اصلاح و تربیت به سر می‌برند، گفته بود: « عمده‌ترین تخلفاتی که این کودکان مرتکب شده‌اند سرقت و جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی است که ۲۳۹ کودک در رابطه با قضایای سرقت و ۱۴۶ کودک دیگر در رابطه با قضایای جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی به این مراکز انتقال داده شده‌ و نگهداری و تحت تربیت قرار دارند.» این وزارت هم‌چنین تاکید کرده است: «دیگر تخلفاتی که این کودکان مرتکب شده‌اند به ترتیب شامل، قتل، لواط، قاچاق مواد مخدر، قطاع‌الطریقی، جنگ، تخلفات جنحوی، زنا، سرقت مسلحانه، حادثات ترافیکی، اختطاف، قاچاق اسلحه و جعل و تزویر می‌شود.»

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …