دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مصاب شدن ۵۰ درصد نیروهای امنیتی به کرونا صحت ندارد

#کودک‌خبر، کابل: نهادهای امنیتی گزارش‌ها مبنی‌بر شیوع ویروس کرونا در میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و مصاب شدن نزدیک به ۵۰ درصد این نیروها به بیماری‌ کوویدـ۱۹ را رد کرده‌اند.

در یک بیانیه مشترک که از سوی نهادهای امنیتی منشتر شده، آمده که این نهادها شیوع ویروس کرونا در میان نیروهای امنیتی را مورد بررسی قرار می‌دهند اما مصاب شدن ۵۰ درصد این نیروها را رد می‌کنند.

این در بیانیه آمده است: «رهبری سکتور امنیتی و دفاعی پیش از شیوع ویروس کرونا(کووید-۱۹) در کشور اقدامات پیش‌گیرانه و عملی را از طریق صدور هدایات و رهنمودهای خاص، تدابیر جدی وقایوی و پیش‌گیرانه در تمام قرارگاه‌ها و جزوتام‌های عملیاتی و حمایوی روی دست گرفت و تطبیق آن به گونه‌ی سراسری ادامه دارد. با بررسی و اقدامات انجام‌یافته‌ بخش‌های صحی نیروهای دفاعی و امنیتی و گذشت چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، آسیب‌پذیری این نیروها را در کم‌ترین حد نگهداشته شده است.»

در بیانیه مشترک نهادهای امنیتی هم‌چنین آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در تسهیل شرایط کاری کارمندان صحی، آگاهی‌دهی و مقابله با ویروس کرونا همکار سایر بخش‌های ارایه خدمات به شهروندان بوده‌اند.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طی روزهای اخیر میزان ابتلای شهروندان به ویروس کرونا افزایش چشم‌گیری یافته و تاکنون به بیش از دوازده‌هزار نفر رسیده است.

 

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …