دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

یک متخصص عفونی کودکان نسبت به افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا هشدار داد

یک متخصص عفونی کودکان و نوزادان، در زمینه افزایش نرخ شیوع کرونا میان کودکان تا ۱۳ درصد و بی‌توجهی به آن هشدار داده است.

خبرگزاری ایرانی برنا، به نقل از عبدالله کریمی متخصص عفونی کودکان و نوزادان، گزارش داده که در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران، نقش کودکان در کنترول بیماری نادیده گرفته شده و این امر باعث شد تا مردم، داکتران و کادر درمانی زیادی از طریق کودکان مبتلا به ویروس کرونا شوند.

این متخصص ایرانی افزوده که تنها در یک هفته اخیر، ده کودک دو تا شش سال در «جهرم» ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این متخصص عفونی کودکان می‌گوید: «در ابتدا نرخ ابتلای کودکان به کرونا دو درصد بوده،‌ اما در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این آمار به ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.»

عبدالله کریمی می‌افزاید که هم‌اکنون نیز ۹ بیمار مبتلا به کرونا در شفاخانه کودکان «مفید» بستری‌اند و سه نفر از آن‌ها زیر دستگاه قرار دارند. او گفته است: « اگر آمار ابتلای ۱۳ درصدی کودکان محقق شود، رقم قابل توجهی از کودکان در معرض خطر قرار خواهند گرفت. نگرانی ما مربوط به کودکان زیر ۵ سال است زیرا در این فصل پاییز آنفولانزا نیز شایع می‌شود و باید بحث واکسیناسیون در قبال آن‌ها به صورت جدی انجام شود تا آسیب به دیگران وارد نشود.»

این متخصص عفونی کودکان و نوزادان با بیان این‌که ویروس کرونا جنبه‌های مخفی زیادی دارد، تاکید کرد که کرونا این روزها عوارض جدیدی از خود به نمایش می‌گذارد و در کودکان شایع‌تر شده است. به گفته‌ی او، در این زمینه نیاز است تا مسوولان دستورالعمل‌های جدی در خصوص کودکان در دستور کار قرار دهند. عبدالله کریمی گفت که ممکن است ابتلای کودکان به کووید ۱۹۱۹ به حالت یک آتش زیر خاکستر باشد و در آینده گریبان‌ها را به صورت جدی بگیرد.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …