دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

دروازه‌های مکاتب برای مدت زمان نامعلومی هم‌چنان مسدود می‌مانند

#کودک‌خبر، کابل: وزارت معارف اعلام کرده که براساس فیصله‌ی اخیر کابینه، دروازه‌های مکاتب نا زمان نامعلومی برای تدریس حضوری دانش‌آموزان هم‌چنان مسدود می‌مانند.

این وزارت در بیانیه‌ای گفته است که تصمیم ادامه‌ی مسدود ماندن دروازه‌های مکاتب به‌دلیل به حفظ سلامت شهروندان اتخاذ شده است. وزارت معارف در این بیانیه خبری خود گفته است: «اکنون که بیماری کوید-۱۹ در سراسر جهان و وطن ما افغانستان در حال شیوع است، بقای بشریت و سلامتی شهروندان؛ از اولویت‌های ماست. روی همین دلیل کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان بدین فیصله رسیده است که دروازه‌های مکاتب الی زمان مشخص برای ارایه تعلیمات حضوری شاگردان مسدود و اما ارایه تعلیمات غیر حضوری ادامه داشته باشد.»

وزارت معارف می‌افزاید که طرح‌های مختلفی مبنی‌بر بازگشایی دورازه‌های مکاتب به شکل تجمعات کوچک دریافت کرده، اما این وزارت به استفاده از روش‌های «خودآموزی، آموزش غیرحضوری و آموزش در صنف به شکل گروه‌های کوچک» ادامه می‌دهد.

این وزارت می‌گوید: «وزارت معارف با توجه به اهمیت حفظ صحت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در عرصه تطبیق طرح آموزش از طریق صنوف/ تجمعات کوچک نیازمند مشوره‌های صحی مسلکی از جانب وزارت صحت عامه می‌باشد تا متعاقباً به منظور کسب هدایت، این طرح را به مقام عالی ریاست جمهوری پیشکش نماید.»

وزارت معارف در عین‌حال تاکید کرده که در صورت پایان یافتن قرنتین، برای جبران درس‌های گذشته، «اقدامات فوری و معقولی» را روی دست خواهد گرفت.
این وزارت معارف از خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان خواسته که با استفاده از راه‌های بدیل ممکن، کودکان خود را در آموختن درس‌های مکتب کمک نمایند.

در همین‌حال، وزارت صحت عامه اعلام کرده که طرح تنظیم اوقات کاری مندان دولتی و غیردولتی، بازگشایی مراکز آموزشی و ورزشی، امروز در نشست کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مورد بحث قرار گرفته است. وزارت صحت گفته است: ‌«در این نشست فیصله شد که طرح تنظیم اوقات کاری کارمندان دولتی و غیردولتی در دو شفت در روزهای طاق و جفت، بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها به گونه تدريجی، مراکز ورزشی به گونه تدریجی با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ‌الصحه به جلسه کابینه در هفته پیشرو مطرح می‌شود و روی آن تصمیم گرفته خواهند شد.»

وزارت صحت در عین‌حال گفته که یک ارزیابی کلی از وضعیت شیوع بیماری کوید-۱۹ در سطح کشور راه‌اندازی کرده و این ارزیابی میزان معافیت شهروندان را در برابر ویروس کرونا مشخص می‌کند. به گفته این وزارت، نتیجه این ارزیابی تا دو هفته دیگر مشخص خواهد شد.

با شیوع ویروس کرونا در کشور، دورازه‌های مکاتب از آغاز سال جدید تعلیمی بر روی تمامی دانش‌آموزان مسدود شدند. قرار بود دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها در اخیر ماه سرطان بازگشایی شوند، اما تاهنوز تصمیمی از سوی دولت مبنی‌بر بازگشایی مراکز آموزشی گرفته نشده و معلوم نیست که تا چه زمانی دروازه‌های این مراکز برای تدریس حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان مسدود خواهند ماند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …