دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کار ساخت یک پرورشگاه بزرگ برای کودکان یتیم و آسیب‌پذیر در پروان شروع شد

#کودک‌خبر، کابل: سنگ تهداب یک پرورشگاه برای کودکان یتیم و آسیب‌پذیر توسط وزارت کار و امور اجتماعی در ولایت پروان گذاشته شد.

این پرورشگاه با هزینه بیش از شش‌صد و پنجاه‌هزار دالر توسط یک شرکت عربی به مساحت ۱۵ جریب زمین در دامنه تپه گل‌غندی شهر چاریکار با گنجایش آموزش دوهزار کودک یتیم و آسیب‌پذیر ساخته می‌شود.

این پرورشگاه که تحت نام «کمپلکس تعلیمی سمو الشیخه هند بنت مکتوم برای ایتام» ساخته می‌شود، دارای خوابگاه، مسجد و دیگر تجهیزات لازم نیز خواهد بود.

فضل‌الدین عیار والی پروان، در مراسم تهداب‌گذاری این پرورشگاه گفت که با ساخت آن نزدیک به دوهزار کودک یتیم و آسیب‌پذیر تحت پرورش قرار گرفته و آموزش‌های می‌بینند. او گفت که در کنار تعلیم و تربیه، به این کودکان حرفه نیز آموزش داده می‌شود.

امین‌الله شکوری رییس شورای ولایتی پروان نیز، از آغاز کار ساخت این پرورشگاه به عنوان یک گام مهم برای حمایت از کودکان یاد کرده گفت:‌ «کودکان یتیم به نوازش و دل‌جویی نیاز دارند که با اعمار این کمپلکس مشکلات کودکان یتیم و بی‌سرپناه ولایت پروان مرفوع خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

وزارت کار: شش میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر قرار دارند

۳.۱ میلیون کودک در معرض خطر و تهدیدهای اجتماعی قرار دارند

در سراسر افغانستان تنها ۲۲۲ کارمند اجتماعی به‌خاطر حفاظت از کودکان کار می‌کنند

برای محافظت از کودکان، پالیسی ملی ساخته می‌شود

مسوولان محلی ولایت پروان می‌‌گویند که در ولایت پروان چهارصد کودک یتیم و بی‌سرپناه حضور دارند و از این میان تنها صد تن آنان در دو پرورشگاه دولتی و خصوصی نگهداری می‌شوند.

در همین‌حال، غلام‌حیدر جیلانی معین وزارت کار و امور اجتماعی، می‌گوید که در سراسر افغانستان بیش از شش میلیون کودک‌ در معرض خطر و آسیب‌ قرار دارند. او با تاکید بر این‌که دولت متعهد بر حمایت از کودکان یتیم و آسیب‌پذیر است، افزود که وضعیت کودکان پرورشگاهی در حال حاضر مطلوب است. آقای جیلانی ابرازداشت که وزارت کار و امور اجتماعی درنظر دارد تا سال آینده یک مرکز حمایت از کودکان خیابانی نیز در ولایت پروان بسازد.

معین وزارت کار و امور اجتماعی گفت که در حال حاضر در سراسر افغانستان شصت‌وهفت پرورشگاه دولتی و خصوصی فعالیت دارند که در این پرورشگاه‌ها حدود شصت‌وهفت‌هزار کودک یتیم و آسیب‌پذیر نگهداری می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …