چهارشنبه , ۱۹ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نوجوانان افسرده و مضطرب، در میان‌سالی با خطر حمله قلبی مواجه می‌شوند

#کودک‌خبر، کابل: یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد نوجوانانی که با اضطراب و افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، احتمالاً در بزرگ‌سالی با خطر حمله قلبی مواجه خواهند شد.

محققان انجمن قلب و عروق اروپا، با انجام این مطالعه در تلاش پی‌بردن این‌که افسردگی و اضطراب در نوجوانان، چه پیامدهایی در بزرگ‌سالی به‌جا می‌گذارد، هستند. این تحقیق نشان داده که نوجوانانی مبتلا به افسردگی و اضطراب، با رسیدن به میان‌سالی در معرض حمله قلبی قرار خواهند گرفت.

به گزارش «کانسومر افیرز» داکتر سیسلیا برگ یک تن از محققان می‌گوید: «مراقب و هوشیار باشید و فراتر از عصبانیت به‌دنبال نشانه‌های استرس، اضطراب یا افسردگی در نوجوانان باشید. اگر این نوجوانان با مشکل افسردگی و اضطراب دوام‌دار مواجه‌اند، به‌دنبال دریافت راه‌حل و کمک برای رفع آن باشید.»

این محقق انجمن قلب و عروق اروپا تاکید دارد که هرگاه یک سبک سالم زندگی هرچه زودتر و در دوران کودکی به پیش گرفته شود، احتمالاً پیروی از این سبک ادامه خواهد یافت و سلامتی طولانی‌مدت را به همراه دارد.

محققان برای انجام این این تحقیق سلامت جسمی و روانی ۲۳۸هزار نفری که در دوره‌ی نوجوانی تا میان‌سالی قرار داشتند را از آغاز و پایان مطالعه مورد ارزیابی قرار داده، از آن‌ها در باره شخصیت و میزان استرس‌شان مصاحبه کرده و هم‌چنین تحت معاینات صحی کامل قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

چطور افسردگی در کودکان را تشخیص و به درمان آن کنیم؟

افسردگی در کودکان چیست و چگونه تشخیص بدهیم

بزرگ شدن در خانواده‌ی صمیمی، مقاومت در برابر افسردگی را بالا می‌برد

چاقی ممکن است کودکان و نوجوان را در خطر اضطراب و افسردگی قرار دهد

در آغاز روند تحقیق، ۳۵هزار نفر از شرکت‌کنندگان این مطالعه با اضطراب یا افسردگی تشخیص داده شد. با انجام معاینات کامل صحی در میان‌سالی که در اواخر پنجاه‌ سالگی شرکت‌کنندگان این تحقیق انجام شد، محققان دریافتند کسانی که در طول دوره نوجوانانی با افسردگی و اضطراب دست‌وپنجه نرم کرده‌اند، خطر حمله قلبی در آن بیست درصد بیشتر بوده است.

محققان می‌گویند که فعالیت بدنی ضعیف در سال‌های نوجوانی در این شرکت‌کنندگان، یکی از عوامل اصلی در افزایش خطر حمله قلبی در آنان بوده است. به گفته‌ی این محققان، هرچند درمانی برای پیش‌گیری از ابتلا به ناسلامتی روان و جلوگیری از حمله قلبی وجود ندارد، اما پیروی از یک برنامه ورزشی منظم می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی خیلی زیاد مفید باشد.

داکتر سیسلیا برگ در این باره می‌گوید: «فعالیت جسمانی بهتر در دوره‌ی نوجوانی، به محافظت در برابری بیماری‌های بعدی از جمله حمله قلبی کمک می‌کند، به ویژه کسانی که متناسب با سن خود فعالیت جسمی داشته باشند. این موضوع مربوط به همه‌ی نوجوانان است و می‌توانند از ورزش برای مقابله با پیامدهای منفی استرس و افسردگی بهره‌مند شوند.»

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …