دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

رییس‌جمهور: حمله به آموزشگاه کوثر دانش همه‌جانبه بررسی و عاملان آن از بین برده می‌شوند

#کودک‌خبر، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور، گفته که او به مردم «اطمینان» می‌دهد که حمله خونین بعد از ظهر شبنه این هفته که در آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل جان‌باخته و زخمی شدند، به صورت «همه‌جانبه» بررسی می‌شود.

آقای غنی بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت عمومی امنیتی کابل و شنیدن گزارش هیات شورای امنیت ملی در باره رسیدگی به خانواده‌های قربانیان رویداد تروریستی مرکز آموزشی کوثر دانش برگزار شده بود، سخن می‌‌گفت، هم‌چنین به نهادهای امنیتی دستور داده تا با بررسی همه‌جانبه‌ی این رویداد تروریستی، عاملان و شبکه‌هایی که پشت این حمله قرار دارند را شناسایی و از بین ببرند. در اعلامیه‌ای که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری در باره این نشست منتشر شده آمده است: «رییس‌جمهور کشور به نهادهای مربوطه دستور داد که رویداد تروریستی در مرکز آموزشی کوثر دانش را به گونه‌ی همه‌جانبه بررسی نمایند و عاملان و شبکه‌هایی را که در عقب این حمله وحشیانه قرار دارند شناسایی و از بین ببرند و هم‌چنان در زمینه تامین امنیت ساحات دشت‌برچی بیشتر کار نمایند.»

در همین زمینه:

یوناما در واکنش به هدف قرار گرفتن دانش‌آموزان کوثر دانش: نباید اجازه داد که خشونت پیروز شود

واکنش‌ها به انفجاری در مرکز آموزشی کوثر دانش؛ دانش: امریکا جلوی وحشی‌گری طالبان را بگیرد

براساس فیصله‌ی این نشست، قرار است برای خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی کمک نقدی نیز صورت بگیرد.

بعد از ظهر شنبه، یک حمله‌کننده انتحاری که قصد داشت وارد ساختمان مرکز آموزشی کوثر دانش در ناحیه سیزدهم شهر کابل شود، پس از شناسایی توسط محافظان این مرکز، مواد انفجاری جاسازی شده در بدنش را در نزدیکی دروازه وردی این مرکز آموزشی منفجر کرد که در نتیجه‌ی آن ۲۵ تن از دانش‌آموزان جان باخته و نزدیک به هفتاد تن دیگر زخمی شدند. این انفجار زمانی رُخ داد که دانش‌آموزان این مرکز در حال بیرون شدن از صنف‌های درسی بودند. جوانان و نوجوانانی که در این حادثه‌ی خونین تروریستی کشته و زخمی شده‌اند، از جمله‌ کسانی بودند که برای ورود به دانشگاه‌ها آمادگی می‌گرفتند.

مسوولیت این حمله تروریستی را گروه داعش به عهده گرفته اما، دولت افغانستان این حمله را به گروه طالبان نسبت داده است. رهبران این گروه تروریستی پیش از این نیز گفته بودند که به‌جز از این گروه، گروه دیگری در افغانستان توانایی فعالیت‌های مسلحانه و تروریستی را ندارند.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …