سه شنبه , ۲۵ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نوزاد هشت هفته‌یی که به مادرش می‌گوید: «دوستت دارم»+ویدیو

#کودک‌خبر، کابل: همه‌ی ما می‌دانیم که مغز نوزدان کاملاً رشد نکرده و به اندازه‌ی مغز والدین رشدکرده نیست. به همین‌ دلیل، نوزادان نمی‌توانند صحبت کنند، اما می‌توانند در باره آنچه که در اطراف‌شان می‌گذرد، با سروصدا پاسخ دهند.

این‌که نوزادان رشد کامل دارند یا نه، مهم نیست. مهم این است که آن‌ها انسان‌ هستند. کسانی که جدیداً مادر و پدر می‌شوند، مطمین باشند که نوزادان‌شان حتی اگر نتوانند پاسخ دهند، می‌توانند والدین خود را بفهمند.

نوزادان صدای والدین خود را تقلید می‌کنند و تلاش می‌نمایند که از همان کودکی صدا و چهره والدین خود را تقلید نمایند. اولین کلماتی که نوزادان به زبان می‌آورند، مادر، دادا، بله و نه است. با این‌‌حال، گفتن این که «من تو را دوست دارم»، در هشت هفتگی یک اتفاق غیرمعمول و شگفت‌انگیز است.

به گزارش «BabiesWorld، یک نوزاد تازه متولد شده با چهره زیبا و لبخندش، با تقلید از مادرش که به او می‌گوید «دوستت‌ دارم» تاثیر شفگت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

ویدیویی که منتشر شده نشان می‌دهد که یک مادر با دخترش که هشت هفته از زمان تولدش می‌گذرد، بازی می‌کند. مادر کلمات محبت‌آمیز به زبان می‌آورد و به نظر می‌رسد که نوزاد سخنان مادرش را به خوبی درک می‌کند. نوزاد به حرف‌های مادرش با خوشحالی و دقت توجه دارد و هیجان‌زده به نظر می‌رسد. در جریان همین بازی مادر و نوزاد، دختر تازه متولد به طور تصادفی پاسخ می‌دهد که مادر «من تو را دوست دارم.» او تمام تلاش خود را به خرج می‌دهد تا به مادرش بگوید که دوستش دارد.

بیشتر بخوانید: 

نوزادی که چند ثانیه از تولدش می‌گذشت، پیراهن داکتر را گرفته و رها نمی‌کرد

نوزادی که ارگان‌های داخلی بدنش از بیرون معلوم می‌شد، از شفاخانه مرخص شد

مادری با ۱۱ کودک، می‌خواهد بزرگ‌ترین خانواده‌ی در جهان با بیش ۱۰۰ فرزند داشته باشد

رشد نوزادان در سال اول زندگی، به ویژه در زمینه ابراز احساسات‌، به طور فزاینده‌ی مشهود است. به طور مثال، نوزادان سه هفته به پایین، زمانی که احساس ناراحتی می‌کنند می‌دانند که باید گریه کنند. اما، نوزادان هشت هفته، می‌توانند که خود را حرکت دهند ویا دست و پا بزنند.

تحقیقات دانشگاه جورجیا نشان می‌دهد که نوزادان می‌توانند در تمام دوران کودکی خود به راحتی مهارت‌های لازم را بیاموزند. اما، این مهارت‌ها بستگی نحوه‌ی آموزش والدین دارد که چه زمانی و در کدام دوره‌ها باید به نوزادان خود کدام مهارت‌ها را آموزش بدهند.

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …