یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

سه‌شنبه ماتم ملی اعلام شد؛ غنی: برای من به عنوان پدر، حمله دیروزی درد جانسوزی است

سه‌شنبه ماتم ملی اعلام شد؛ غنی: برای من به عنوان پدر، حمله دیروزی جانسوز است

#کودک‌خبر، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور کشور، در یک پیام ویدیویی، روز سه‌شنبه را به ماتم ملی اعلام کرده و می‌گوید که حوادث اخیر به ویژه حمله بالای کودکان دانش‌آموز در مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، برای او به عنوان پدر دو فرزند، درد جانسوز است.

آقای غنی در این پیام ویدیویی خود گفت: «حمله بالای مردم بی‌گناه، به ویژه کودکان، دانشجویان و شاگردان مکاتب مصداق بارز جنایت بشری و ضدانسانی بوده و عاملان آن را نزد مردم افغانستان محکوم‌تر و منفورتر می‌سازد.»

رییس‌جمهور می‌گوید که حکومت با ساخت مکاتب تلاش می‌کند تا کودکان در مسیر کسب علم و دانش باشند، اما گروه‌های «جهل و تاریکی» گاهی بنام و گاهی بنام داعش، با چنین حملات می‌خواهند کودکان را از کاروان علم و دانش عقب نگهدارند. به گفته‌ی او، این گروه‌های تروریستی می‌خواهند با چنین حملات باور مردم را نسبت به آینده تضعیف بسازند. آقای غنی گفت: «در حالی که در غم و اندوه خانواده‌‌های عزادار خود را شریک می‌دانیم، به احترام شهدای حمله‌ی تروریستی به دانشجویان بی‌گناه در ولایت لوگر و دانش‌آموزان معصوم دختر در ولایت کابل، روز سه‌شنبه هفته جاری را عزای عمومی اعلام می‌کنم و مراسم فاتحه‌خوانی و اتحاف دعا بر روح شهدای این رویدادهای غم‌انگیز در مسجد جامع ارگ و تمام دوایر دولتی در مرکز و ولایات، نمایندگی‌های کشور در خارج و سایر مساجد و تکایای کشور برگزار خواهد شد.»

اشرف‌غنی گفت که به معاون اولش، امرالله صالح دستور داده تا به زخمیان رویدادهای اخیر و خانواده‌های‌شان فوراً کمک نقدی بکند. او تاکید کرد که به معاون دومش، سرور دانش نیز مسوولیت داده تا در هماهنگی با باشندگان محل در دشت‌برچی، راه‌های چگونگی تامین امنیت بهتر را جستجو نماید و پس از دو هفته به وی گزارش بدهد.

به‌دنبال حمله مشابه بالای مرکز آموزشی کوثر دانش در ساحه دشت‌برچی، امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری گفته بود که این ساحه به منظور جلوگیری از حملات مشابه، تحت پوشش تدابیر ویژه امنیتی قرار می‌گیرد. آقای صالح در جلسه شش‌ونیم ۲۷ اکتوبر ۲۰۲۰، گفته بود: «پوشش امنیتی ساحه آسیب‌پذیر غرب کابل به‌صورت متفاوت با بقیه کابل به‌خاطر آن گرفته می‌شود که اکنون گروه حقانی و داعش جنگ علنی را علیه تمام مردم آن ساحه به‌ راه‌انداخته‌اند.»

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …