دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

شکریه کجاست؟ پولیس کابل: ماهم در جستجویش هستیم

ستاره حسینی

با گذشت هجده روز از مفقود شدن شکریه، دانش‌آموز صنف یازدهم مکتب دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، در پی سه انفجار خونینی در جلوی این مکتب، فرماندهی پولیس کابل اعلام کرده که هنوز سرنخی از سرنوشت این دختر دانش‌آموز به‌دست نیامده و این فرماندهی به جستجویش برای مشخص شدن سرنوشت این دانش‌آموز ادامه می‌دهد.

روز شنبه، ۱۸ ثور، دانش‌آموزان مکتب دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل هدف سه انفجار خونین قرار گرفتند که در نتیجه این انفجارها، بیش از هشتاد کودک و نوجوان دانش‌آموز به شمول چند شهروند دیگر جان باخته و نزدیک به‌ یک‌صد و هفتاد تن دیگر زخمی شدند. اکثریت قربانیان این انفجارها را دانش‌آموزان این مکتب تشکیل می‌دهند.

در پی این انفجارها، تاهنوز از سرنوشت شکریه، دختری که در صنف یازدهم این مکتب درس می‌خواند، معلوم نیست و جستجوها در این زمینه تاکنون سرنخی به‌دست نداده است. خانواده شکریه گفته‌اند که کتاب‌های او سالم مانده اما از خود این دانش‌آموز هیچ نشانه‌ای به‌دست نیامده است.

با این‌حال، فرماندهی پولیس کابل، می‌گوید که بررسی‌ها در این زمینه تاکنون نتیجه نداده است. این فرماندهی در بیانیه‌ای با بیان این که «خواست خانواده‌ی محترم شکریه دانش‌آموز مکتب سیدالشهدا به ما مهم است»، افزوده که پس از دو روز از وقوع حمله به مکتب، درخواستی مبنی‌بر مفقود بودن شکریه فرزند عبدالله، به پولیس حوزه سیزدهم مواصلت کرده و پولیس این حوزه، این درخواستی را «به شکل همه‌جانبه» بررسی کرده و از تمامی شفاخانه‌هایی که قربانیان این حمله منتقل شده بودند، درخواست معلومات کرده است. فرماندهی پولیس کابل، در بیانیه خود افزوده است: «در هیچ شفاخانه با این اسم و مشخصات مجروح یا شهید منتقل نگردیده بود و کمره‌های امنیتی شفاخانه‌ها و مراکز صحی نیز با حضورداشت فامیل محترم شکریه مشاهده گردید. پولیس برای حرمت گذاشتن به درخواست و شکایت فامیل محترم موصوف در هماهنگی با بخش‌های کشفی به جستجو و تلاش‌های خویش ادامه می‌دهد. در صورت دریافت هرگونه معلومات و انکشاف، جزییات با فامیل موصوف شریک خواهد شد.»

گمانه‌زنی‌های زیادی در باره سرنوشت شکریه مطرح شده اما تاکنون هیچ یک این گمانه‌زنی‌ها به اثبات نرسیده است.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …