دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مرگ ۴۴۰ کودک پناهجو در یک‌و‌نیم سال گذشته در اروپا

به اساس یک گزارش رسانه‌یی، طی یک‌و‌نیم سال گذشته دست کم ۴۴۰ کودک و نوجوان در اروپا جان خود را از دست داده‌اند. ۳۵ کودک نوزاد نیز شامل جان باختگان‌اند و بیشتر قربانان در آب غرق شده‌اند.

به نقل از دویچه‌وله، رادیو تلویزیون برلین براندنبورگ «آر.بی.بی» به روز یکشنبه، با استناد به آمار ارایه شده از سوی شبکه تحقیقاتی «Lost in Europe» (گم‌شده در اروپا) گزارش داده است که از جنوری ۲۰۱۸ تا جون ۲۰۱۹ حد اقل ۴۴۰ کودک و نوجوان مهاجر در مسیر فرار به سوی اروپا و یا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا جان خود را از دست داده‌اند. به اساس این گزارش ۳۵ کودک نوزاد شامل این قربانیان‌اند. گفته شده است که اکثریت کودکان در آب غرق شده‌اند.

شبکه تحقیقاتی «Lost in Europe» آن کودکانی را نیز شامل قربانیان می‌داند که در جریان قاچاق‌شان در داخل اروپا، مثلاً در داخل لاری‌ها و کانتینرها و یا در اردوگاه‌های پناهجویان جان باخته‌اند. هویت یک سوم این قربانیان گویا تا هنوز تثبیت نگردیده است.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا به رسانه نام‌برده گفته است که مسوولیت رفاه این کودکان در نهایت به دوش مقامات محلی و ملی کشورهای عضو این اتحادیه است. او گفت: «ما می‌دانیم که به منظور حفاظت از کودکانی که به اروپا می‌آیند، کارهای بیشتری باید انجام داده شود. در این زمینه خلاهای اساسی وجود دارد و کمیسیون اتحادیه اروپا متعهد است که این خلاها را مطرح کند، مثلاً در مورد استراتیژی اتحادیه اروپا در قبال حقوق کودکان و سایر اقدامات این اتحادیه در این زمینه.»

شبکه «Lost in Europe» در تحقیقات و نظرسنجی‌های خود اثرات طولانی مدت دشواری‌های فرار بالای کودکان و نوجوانان را نیز در نظر می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …