دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

پنج چیزی که می‌خواهید دختر‌تان در آینده چطور آدمی باشد

منبع: allprodad

#کودک‌خبر، کابل: هر پدر و مادری آرزویی دارند که فرزندان‌شان در آینده یک کاره‌یی باشند. شما دوست دارید که دخترتان در آینده چه کاره باشد و یا چه کاره بشود؟

زمانی که شما صاحب فرزند می‌شوید، از نقطه آغاز زندگی‌اش تا رسیدن به دانشگاه، نظاره‌گر روند رشد و بزرگ‌ شدن او هستید. یک زمانی متوجه می‌شوید که شما صاحب دختر بالغی شده‌اید که در کنار شما ایستاده و همرای‌تان صحبت می‌کند. چنین اتفاقی برای خودم هم افتاد. با این‌حال، هراتفاقی که در جریان سال‌های بزرگ شدن دخترتان می‌افتد، بر زنی که قرار است او شود، تاثیر می‌گذارد. پنج چیزی هست که والدین معمولاً دوست دارند دختران‌شان در آینده این کاره‌ها باشند.

۱-شایسته

شایستگی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس می‌شود و والدین دوست دارند تا دخترشان این دو ویژگی‌ را یک‌جا داشته باشند. ما می‌دانیم که بزرگ شدن چالش‌هایی خود را به همراه خواهد داشت، اما می‌خواهیم مطمین شویم که او دارای مهارت لازم برای تعیین مسیر درست در زندگی آینده‌اش است. این مهارت‌ها از طریق دسترسی به فرصت آموزش و پرورش، دریافت راهکارهای مهم زندگی، داشتن حمایت‌های خانوادگی در مواقع ضروری و از همه مهم‌تر داشتن یک الگوی مناسب در دوران کودکی و به همراه داشتن مهر و محبت والدین به دست می‌آید. او زمانی که بزرگ شد، به ‌جای مقابله با نااُمیدی ناشی از بی‌تجربگی، با مهارت‌ها و آموزش‌هایی که در دوران کودکی کسب کرده، برای دوران بعدی زندگی خود آمادگی می‌گیرد.

۲-خوب‌گشت

شما دختری می‌خواهید که در تحصیلاتش پیشرفت خوبی داشته باشد، با خانواده و اجتماع رفتار خوب کند و مهارت‌های زیادی داشته باشد. شما می‌توانید دخترتان را در رسیدن به این هدف، با به سفر بردن او در مناطق مختلف و نشان دادن انواع مختلفی از آثار علمی و هنری کمک کنید. فردی که تجارب مختلف و مهارت‌های متنوع دارد، یک راهنما و شخص موثری بار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

۱۴ تفاوتی که در تربیت فرزندان دختر و پسر باید درنظر گرفت

با دختران خُردسال چگونه صحبت کنیم؟

۱۵ موردی که تمام پدران دختر باید بدانند

۸ موضوعی که پدران هرگز نباید به دختران خود بگویند+ویدیو

علم می‌گوید برای تربیت دختران موفق، تا می‌توانید از آن‌ها عیب‌جویی کنید

۳-خودآگاه

خودگاهی به مفهوم این است که شخص نقاط قوت و ضعف خود را بداند، خواسته‌ها، انگیزه‌ها و توانایی فردی خود را درست مدیریت نماید. اما، ما باید خودآگاهی در دختران را در گام نخست با رفتارها و بازخوردهای صادقانه خود تقویت کنیم. فردی که فاقد خودآگاهی است، انتقادپذیر نیست و در بزرگ‌سالی فرصت‌های مناسب پیشرفت و توسعه را از دست می‌دهد. والدین می‌توانند برای دختران خود آموزش دهند که چگونه اهداف خود را تعیین کرده و برای رسیدن به آن کارها و فعالیت‌های روزانه‌شان را به صورت فهرست اولویت‌بندی کند.

۴-پُر از صداقت و درستی

آیا دخترتان همان کسی هست که ادعا می‌‌کند؟ آیا کارها و رفتارهایش تاییدکننده‌ی حرف‌هایش هست؟ برای این‌که دختران یک شخص صادق و درستی بار بیاید، از یک شخصی پابند به اصول و قواعد به عنوان الگو کمک بگیرید. کودکان آنچه را که در رفتارهای والدین خود می‌بینند، یاد می‌گیرند. بنابراین، زمانی که دختر به پدرش نگاه می‌کند، مطمین باشید که به یک مردِ با شخصیت، صادق و دارای اصول اخلاقی فوق‌العاده می‌بیند.

۵-دلسوز و مهربان

یک فرد دلسوز نه‌تنها به زندگی خود، بلکه به زندگی همه توجه دارد. ما می‌توانیم با آموزش رفتارهای اولیه مانند گفتن کلماتی از قبیل «لطفاً»، «متشکرم»، الگوهایی از رفتارهای محبت‌آمیز، کارهای داوطلبانه و شفقت و مهربانی را به دختران خود آموزش دهیم. در این‌جا، نگاه عمق‌تر به نحوه‌ی تربیت یک کودک مهربان و دلسوز است.

به در گوشم بگو: «انتظار دارید پس از این که دخترتان بزرگ شد، چطور آدمی باشد؟

مطلب پیشنهادی

منسوخ شدن ۱۴ افسانه در باره تغذیه نوزاد با شیر مادر

منبع: unicef افسانه؟ تغذیه با شیر مادر آسان است. #کودک‌خبر، کابل: کودکان پس از تولد …