دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

کودکی خفته در خون؛ سه کودک دیگری که برایش سوگواری می‌کنند+ویدیو

نگینه نیازمند قریشی

ویدیویی که به تازگی از کودکی خفته در خون در جاده‌ای در ولایت تخار، در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، به خوبی وضعیت امروزی کشور به ویژه کودکان را به تصویر می‌کشد.

این کودک که حدود شش-هفت سال به نظر می‌رسد، لباس سبزرنگ اما آغشته به خون به تن دارد. او از نواحی ران راست، شکم و سر زخمی شده است. در طول این ویدیوی بیست ثانیه‌ای، هیچ حرکتی از این کودک به نظر نمی‌رسد. به نظر می‌رسد که او جانش را از دست داده است. دختر خُردسالی که لباس گل‌دار به تن دارد، در بالین او نشسته و گریه سوزناک دارد. این دختر، احتمالاً خواهر کوچک‌ این کودک آغشته به خون است.

یک کودک دیگر که در اطراف جسم از کار افتاده‌ی این کودک با گریه‌های سوزناک به این طرف و آن طرف می‌دود و بی‌قرار است و هم‌چنین به سر و صورت خود می‌زند نیز، به چشم می‌خورد. چند متر آن سوتر از کودک آغشته به خون، یک دختر خُردسال دیگر بالای خاک نشسته و سرش را به سمت آسمان گرفته گرفته گریه می‌کند.

مردی که صدایش در این ویدیو شنیده می‌شود، می‌گوید که این وضعیت موجود در ولایت تخار است. او می‌افزاید که همه‌ی این کودکان زخمی هستند. این مرد که چهره‌اش در ویدیو ظاهر نشده، از تروریستان طالب شدیداً انتقاد دارد و می‌گوید: «این کار امارت اسلامی است و این امارت اسلامی را ما چه کنیم؟» معلوم نیست که این کودک تا چه زمانی به همین حالت گذاشته می‌شود.

این ویدیو در حالی منتشر می‌شود که از چند روز به این سو، عکس یک کودک هلمندی نیز در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. این کودک در جنگ اخیر هلمند بالای روی خود بالای جاده‌ای در این ولایت افتاده است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، از این کودک هملندی به عنوان بزرگ‌ترین فرزند خانواده‌اش یاد کرده می‌گویند که در نتیجه خشونت‌های اخیر تروریستان جان خود را از دست داده است.

اخیراً گزارش‌های سازمان‌های ملی و بین‌المللی، از چند برابر شدن تلفات کودکان در کشور خبر داده است. طبق گزارش اخیر کمیسیون مستقل حقوق بشر، میزان تلفات کودکان پس از گسترش خشونت‌ها توسط تروریستان طالب، حدود سه برابر افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …