دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

داکتران در کابل، از بدن یک کودک چهار ساله، تومور شش کیلویی کشیدند

#کودک‌خبر، کابل: انستیتوت طبی فرانسه برای مادران و کودکان در کابل، FMIC، اعلام کرده که داکتران این شفاخانه موفق شده‌اند در نتیجه یک عملیات جراحی، از بدن یک کودک چهار ساله، توموری به وزن شش کیلوگرام بیرون کنند.

انستیتوت فرانسه برای مادران و کودکان در کابل، در بیانیه‌ای گفته است که این کودک حبیب‌الرحمان نام دارد و از بیماری بنام تومور کلیه رنج می‌برد. در این بیانیه آمده است: “حبیب الرحمان کودک ۴ ساله است که مصاب به نوع خاصی از تومور کلیه به نام Wilms_Tumor بود و از وضعیت بد صحی رنج می‌برد. وی دچار اختلالات تنفسی و بزرگ شدن ناحیه بطن شده بود. بعد از ارزیابی طفل توسط معاینات سی تی اسکن و علایم حیاتی، تیم جراحی اطفال FMIC به رهبری داکتر طارق رحیمی تصمیم گرفتند تا جهت نجات طفل از خطر مرگ وی را عملیات نمایند و تومور ۶ کیلویی را از بدن وی بیرون نمایند.”

این انستیتوت می‌گوید که این عملیات جراحی به‌نام “نفرکتومی” nephrectomy یاد می‌شود و موفقانه انجام شده است. به گفته FMIC، سمپل این تومور جهت تشخیص بیشتر به تیم پتالوژی واگذار شده است. فمیک افزوده که وضعیت حبیب‌الرحمان خوب است و پس از انجام عملیات جراحی، “تا هنوز هیچگونه از اختلالات مشاهده نگردیده” و حالت صحی وی در حال بهبود است.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …