دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

نمایش یک کودک هفت ساله مسلح توسط طالبان در زابل و قتل یک کودک در قندهار

گروه طالبان در مراسم فراغت طلاب یک مدرسه دینی در ولایت زابل، یک کودک مسلح را در میان شاگردان این مدرسه به نمایش گذاشته است.

به گزارش افغانستان اینترنشنال، در این مراسم که گفته شده برای فارغ‌التحصیلی حافظان و قاریان قرآن و حدیث برگزار شده بود، هم‌چنین افراد مسلح طالبان با اسلحه و یونیفرم نظامی امریکایی،‌ حضور گسترده‌ای داشتند.

یک کودک که به نظر نمی‌رسد سنش از هفت سال بیشتر باشد، مسلح به تفنگ کلاشنیکف روسی و در حالی که دو عضو مسلح طالبان با تفنگ و یونیفرم امریکایی در دو طرفش ایستاده بودند، بر روی یک سکو در میان شاگردان مدرسه شمس‌المدارس زابل به نمایش گذاشته شده بود.

در میان حاضران مراسم، کودکان دختر و پسر دیده می‌شوند که بیرق سفید و سیاه طالبان به دست‌شان داده شده است.

مدرسه‌های دینی در افغانستان و پاکستان، همواره محل اصلی سربازگیری گروه طالبان شمرده می‌شود.

سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر،‌ بارها درباره سربازگیری گروه طالبان از میان کودکان و استفاده از افراد زیر سن قانونی در عملیات نظامی و انتحاری هشدار داده‌اند.

حکومت افغانستان که پس از خروج شتاب‌زده امریکا و فرار اشرف‌غنی، اکنون بیش از شش ماه می‌شود به دست گروه طالبان افتاده، کنوانسیون حقوق کودک ناظر بر منع استفاده از کودکان در فعالیت‌های نظامی را پذیرفته است.

با تغییر رژیم‌های حاکم، عضویت کشورها در کنوانسیون‌ها و پیمان‌های بین‌المللی از بین‌ نمی‌رود، مگر این‌که رسماً از آن خارج شوند.

گروه طالبان که بر افغانستان تسلط یافته، هنوز رسماً از هیچ پیمان و کنوانسیون بین‌المللی که در حکومت‌های پیشین امضا شده بود، خارج نشده است.

براساس یک خبر دیگر، منابع امنیتی طالبان در ولایت قندهار می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار یک حلقه ماین در مسیر شاهراه قندهار-ارزگان، یک کودک جان باخته است.

محمدآصف حکیمی، سخن‌گوی فرمانده امنیه‌ی طالبان در قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفته که این رویداد روز پنج‌شنبه، ۱۲ حوت، رخ داده است.

حکیمی هم‌چنین گفته که این کودک با ماین باقی‌مانده از دوران جنگ مواجه شده است. به‌گفته‌ی او، این کودک نخست زخمی شده بود، اما پس از انتقال به شفاخانه جان داده است.

مطلب پیشنهادی

کاشانه بر روی کودکان خیابانی بسته می‌شود

کودک‌خبر، کابل: برخی از مسوولان موسسه خیریه حمایت از کودکان خیابانی در افغانستان، کاشانه، اعلام …