دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

بیماری سرخکان به ‌شکل بی‌سابقه‌ی در حال گسترش است

#کودک‌خبر، کابل: سازمان داکتر بدون مرز، آر‌اس‌ایف، اعلام کرده که بیماری سرخکان در برخی از ولایات به شکل بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است.

این سازمان در بیانیه‌ای می‌گوید که طی دو ماه اخیر، ولایت‌های هلمند و کندز، بیشترین موارد ابتلای کودکان به بیماری سرخکان داشته‌اند. در این بیانیه آمده است: «مانند هلمند و کندز، در هرات نیز ما شاهد افزایش سریع موارد سرخکان در جریان بیشتر از دو ماه گذشته هستیم. تنها در ماه فبروری ما نزدیک به ۸۰۰ مورد سرخکان را تشخیص کردیم که بیشتر از ۴۵۰ مریض مصاب به سرخکان به شفاخانه بستری شدند.»

بیشتر بخوانید:

علایم بیماری ویروسی «سرخک» در کودکان و راه‌های رسیدگی به آن

بازگشت سُرخک؛ ۱۱۷ میلیون کودک در معرض خطر ابتلا به سُرخکان قرار دارند

آر‌اس‌‌ایف می‌افزاید که تیم داکتران این نهاد، تنها در یک روز در شفاخانه حوزوی ولایت هرات، چهل مورد ابتلا به بیماری سرخکان را در میان کودکان به ثبت رسانده است. این سازمان گفته است: «تیم ما در این ولایت در نظر دارند تا یک بخش ایزولیشن دیگر را نیز در شفاخانه حوزوی هرات جهت افزایش تعداد بستر برای رسیدگی به مریضان سرخکان ایجاد کند.»

سرخکان یک بیماری عفونی ویرووسی در میان کودکان است. تطبیق برنامه‌های مختلف واکسیناسیون، شیوع و گسترش این بیماری را محدود ساخته بود. سرخکان بسیار مسری است و یک دوره‌ی نهفته بین هشت تا چهارده روز دارد.

مطلب پیشنهادی

یک کودک ۱۰ ساله در نیمروز پس از تجاوز توسط «سیم» خفه شد

منابع محلی در ولایت نیمروز، گفته که یک دختر ۱۰ ساله در این ولایت پس …