دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

از هر دو کودک زیر پنج سال، یک کودک از سوءتغذی حاد رنج می‌برند

#کودک‌خبر، کابل: صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای حمایت از کودکان، یونیسف، از افزایش قابل ملاحظه‌ی کودکانی مبتلا به سوءتغذی حاد در افغانستان خبر داده می‌گوید که در سال جاری میلادی، از هر دو کودک زیر پنج سال، یک کودک از سوءتغذی حاد رنج می‌برند.

این سازمان تاکید کرده که نیازمندی‌های کودکان آسیب‌پذیر و خانواده‌های‌شان به کمک‌های بشری، امسال به حد بی‌سابقه‌ی افزایش یافته است.

هرچند یونیسف آمار مشخصی در باره تعداد کودکان مبتلا به سوءتغذی حاد یا شدید ارایه نکرده، اما آماری که در سال ۲۰۱۹ توسط اداره احصاییه مرکزی ارایه شد، نشان می‌دهد که کودکان زیر چهار سال، عمده‌ترین گروه سنی جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند. براساس این آمار، پنج میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۵۰ نفر از جمعیت حدود ۳۲ میلیونی افغانستان را کودکانی زیر سن چهار سال تشکیل می‌دهند. با این‌ حساب، تعداد کودکان زیر پنج سالی که هم‌اکنون از سوءتغذی حاد رنج می‌برند، حدود دو و نیم میلیون تن می‌رسند.

افغانستان از جمله کشورهایی است که بیشترین گروه سنی جمعیتی آن را کودکان تشکیل می‌دهند. برآورد اداره مرکزی احصاییه نشان می‌دهد که از حدود ۳۲ میلیون جمعیت افغانستان، نزدیک به ۱۹ میلیون آن کودکان یا افرادی زیر هجده سال هستند.

با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن حاکم شدن گروه طالبان بر کشور، میزان بیکاری و فقر شدیداً افزایش یافت. فقر و بیکاری، تاکنون بیشترین تاثیرات منفی بر کودکان داشته است.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …