پنج شنبه , ۲۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

شورای امنیت به طالبان: مکاتب دخترانه را بدون تاخیر باز کنید

#کودک‌خبر، کابل: شورای امنیت سازمان ملل متحد، در جلسه این شورا، از گروه طالبان خواسته که مکاتب دخترانه را فوراً بازگشایی کند.

اعضای شورای امنیت ملل متحد، نگرانی شدید خود را در مورد تصمیم طالبان مبنی‌بر ممانعت از آموزش‌وپرورش دختران صنف‌های بالاتر از ششم در افغانستان، بیان داشته و بر حق تعلیم و تربیه برای همه‌ی شهروندان افغانستان به شمول دختران تاکید کرده‌اند. اعضای این شورا از طالبان خواسته تا به حق تعلیم و تربیه احترام بگذارند و به تعهدات خود برای بازگشایی مکاتب برای همه‌ی دانش‌آموزان دختر بدون تاخیر بیشتر، پای‌بند باشد.

اعضای شورای امنیت از نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان خواسته تا در مطابقت به ماموریت یوناما به تعامل خود با همه بازیگران سیاسی در افغانستان و گروه‌های ذینفع ادامه دهد و شورای امنیت ملل متحد را در جریان پیشرفت‌ها قرار دهد.

گروه تروریستی طالبان، با آنکه پیش از بدست‌گیری قدرت گفته بود که مانع آموزش‌وپرورش دختران نخواهد شد، اما برخلاف وعده و تعهدش، رفتن دانش‌آموزان دختر بالاتر از صنف ششم را منع کرده است. این اقدام خصمانه و غیرمنطقی افراطی‌های طالبان، واکنش‌های گسترده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی به همراه داشته است.

مطلب پیشنهادی

دختری‌که از تداوم تحصیل منع شد، از چهار دانشگاه معتبر بورسیه دریافت کرد

کودک‌خبر، کابل: یکی از دانشجویان سابق دانشگاه کابل که با وضع محدودیت از سوی طالبان …