دوشنبه , ۱۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

چگونه به کودکان کمک کنیم تا با اضطراب و فشار روحی ناشی از کرونا مبارزه کنند؟

#کودک‌خبر، کابل: شیوع ویروس کرونا در جهان، نگرانی‌ها میان تمامی اقشار جامعه را افزایش داده و این نگرانی‌ها بیشتر کودکان را تحت تاثیر فشارهای روحی و روانی منفی قرار می‌دهد.

در این راهکار که از سوی سازمان صحی جهان ارایه شده، والدین می‌توانند به کاهش اضطراب و فشار روحی کودکان ناشی از شیوع ویروس کُشنده کرونا کمک کنند.

تاثیرات اضطراب و فشار روحی برکودکان ممکن است مختلف باشد. وابستگی بیش از حد یا چسپیدن به والدین، تشویش، گوشه‌گیری، عصبانیت و یا عدم کنترول ادارار می‌تواند از علایم اضطراب و فشار روحی کودکان ناشی از شیوع ویروس کرونا باشد. با این‌حال، با کودکان طوری رفتار کنید که آنان باید بدانند که شما بزرگ‌ترین حمایت‌کنندگان‌شان هستید، به حرف‌ها و نگرانی‌های‌شان گوش دهید و به آنها بیشتر توجه و محبت کنید.

بیشتر بخوانید

جلوگیری از وحشت: چگونه با کودکان در باره ویروس کرونا صحبت کنیم؟

۸ نکته‌ی که برای محافظت از کودکان‌ در برابر ویروس کرونا باید درنظر گرفت

شش توصیه مهم یونیسف برای مراقبت از کودکان در زمان شیوع کرونا

کودکان در وقت مشکلات بیشتر به محبت و توجه بزرگان‌ و وابستگان خود نیاز دارند. بنابراین، با کودکان وقت بیشتری سپری کنید و هم‌چنان به آنها بیشتر توجه کنید. باید به نگرانی‌ها و حرف‌های کودکان‌تان گوش دهید و به بسیار مهربانی با آنها صحبت کنید تا مطمین‌ شوند که مورد توجه قرار دارند. اگر ممکن است برای کودکان‌تان بیشتر فرصت مناسب بازی و آرامش فراهم سازید.

کودکان باید با والدین و دیگر اعضای خانواده‌ی خود یک‌جا باشند و تا حد امکان تلاش کنید که کودکان را از محیط خانواده و والدین دور نسازید. اگر والدین به دلیل ابتلا به بیماری کوید۱۹ در شفاخانه‌ی بستری شدند، فرصت آن را مساعد سازید تا کودکان با والدین خود تماس تلیفونی داشته باشند و به کودکان اطمینان خاطر داده شود.

باید تلاش شود که کودکان مطابق به تقسیم اوقات منظم و خوب، وقت خود را سپری کنند و اگر نیاز شود تقسیم اوقات تازه درست کنید و درس‌های مکتب، وقت بازی و استراحت را نیز شامل تقسیم اوقات بسازید.

مطابق به سن‌وسال کودکان و به الفاظی که آنان درک کرده بتوانند، در مورد وضعیت پیش آمده به آنها معلومات بدهید و حقایق را بیان کنید و هم‌چنین به کودکان‌تان یاد بدهید که چگونه می‌توانند خود را از خطر مصاب شدن به بیماری کوید۱۹ حفاظت کنند.

هم‌چنین کودکان را با مهربانی و دلداری کامل بفهمانید که ممکن هریک از اعضای خانواده به شمول پدر، مادر و کودکان به ویروس کرونا مبتلا شوند و باید نزد داکتر بروند تا داکتر به آنها کمک کند که صحت‌یاب شوند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر، خطر چاقی کودکان را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد تغذیه با شیر مادر خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد. …