دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

وزارت کار: شش میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر قرار دارند

کودک‌خبر، کابل: مقام‌های وزارت کار و امور اجتماعی، وضعیت کودکان در کشور را نگران‌کننده و غیرقابل انکار توصیف کرده می‌گویند که شش میلیون کودک در معرض خطر قرار دارند.

سیدانور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، در نخستین نشست کمیته‌ تخنیکی حمایت از حقوق کودکان گفت که کودکانی در معرض در ۲۳ بخش دسته‌بندی شده‌اند. آقای سادات افزود: «چالش‌ها در حوزه‌ی کودکان در معرض خطر، غیرقابل انکار و نگران‌کننده می‌باشند، حدود شش میلیون کودک در معرض خطر در ۲۳ گتگوری در شرایطی که بحران امنیتی، مشکلات اقتصادی و نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی دامن‌گیر کشور و مردم می‌باشد، ما را با مسوولیت‌های خطیر و حساس رو به رو ساخته‌است.»

بیشتر بخوانید:

وزارت کار: ۳.۱ میلیون کودک در معرض خطر و تهدیدهای اجتماعی قرار دارند

برگزاری نخستین نشست کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک و افزایش تعداد کودکان در معرض خطر

در سراسر افغانستان تنها ۲۲۲ کارمند اجتماعی به‌خاطر حفاظت از کودکان کار می‌کنند

برای حفاظت از کودکان پالیسی جدید ساخته می‌شود
این نشست که به منظور بحث روی لایحه‌ی وظایف کمیته تخنیکی حمایت از حقوق کودکان برگزار شده بود، آقای سادات هم‌چنین به رسیدگی به وضعیت کودکانِ در معرض خطر تاکید کرد. وی گفت: «ما باید روی میکانیزم‌های عملی و برنامه‌های اثر بخش به اساس اصل نیازمندی و تحلیل وضعیت،‌ گام‌های عملی و واضح برداریم، قانون روی دست ماست، مسوولیت‌ها نیز مشخص و تعریف شده‌است، حمایت رهبری نظام و همکاران بین‌المللی هم‌چنان وجود دارد، بناً ما باید با همسویی و در روشنایی قانون برای میلیون‌ها کودک نیازمند و در معرض خطر جامعه گام‌های جدی‌تر برداریم.»

در همین‌حال، غلام‌حیدر جیلانی معین امور اجتماعی وزارت کار، می‌گوید که برای بهبود وضعیت کودکان باید قانون حمایت از حقوق کودکان به صورت جدی مورد اجرا و تطبیق قرار گیرد. او در عین‌حال تاکید کرد که برای تطبیق این قانون حمایت و پشتبانی نهادهای دیگر نیز مهم است.

قانون حمایت از حقوق کودکان در اوایل امسال براساس یک فرمان تقنینی نافذ و به تاریخ ۲۶ جوزای امسال نخستین نشست کمیسیون عالی حمایت از حقوق کودک توسط سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری برگزار شد. نظر به فیصله‌ی رهبری کمیسیون، کمیته‌ی تخنیکی حمایت از حقوق کودکان ایجاد و به خاطر تحقق بهتر این قانون فعالیت می‌نماید.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …