دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

واکنش‌ ریاست‌جمهوری و وزارت معارف به کشتار کودکان دانش‌آموز در تخار

کودک‌خبر، کابل: جان باختن ۹ کودک دانش‌آموز در نتیجه انفجار ماینی در ولسوالی درقد ولایت تخار، با واکنش اندکی از سوی برخی از نهادهای حکومتی مواجه شده است.

اشرف‌غنی رییس‌جمهور کشور، این عمل را وحشیانه و غیرانسانی توصیف کرده می‌گوید که هدف قرار داددن دانش‌آموزان مکتب خلاف آموزه‌های دین اسلام و دستورات پیامر است.

آقای غنی می‌‌افزاید که طالبان با انجام چنین حملات وحشیانه نمی‌توانند عزم و اراده‌ مردم به ویژه نسل آینده را به‌خاطر کسب علم و دانش و هم‌چنین ترقی و پیشرفت تضعیف نمایند.

دفتر ریاست‌جمهوری می‌گوید که طی یک‌شبانه روز گذشته، غیرنظامیان تلفات زیادی را در حملات تروریستی جداگانه در ولایت‌های پکتیکا، تخار، کاپیسا، غزنی، ارزگان و بغلان متحمل شده‌اند.

وزارت معارف نیز در پی کشتار کودکان دانش‌آموز در تخار واکنش نشان داده می‌گوید که انفجار در صحن مکتب ابتداییه «ابوذر غفاری» در ولسوالی درقد رخ داده است.

این وزارت در بیانیه‌ای ماین‌‌گذاری در این مکتب را نکوهش کرده می‌گوید که عاملان این رویداد «دشنمان مردم افغانستان» هستند. این وزارت هم‌چنین خواستار حفظ مصوونیت مکاتب شده و از شهروندان درخواست کرده تا در شناسایی عاملان این حمله همکاری نمایند.

در نتیجه انفجار یک حلقه ماین در نزدیکی یک مکتب در ولایت تخار، در شمال کشور، ۹ کودک دانش‌آموز کشته و یک کودک دیگر زخمی شدند.

فرماندهی پولیس ولایت تخار، روز گذشته اعلام کرد که در نتیجه انفجار یک حلقه ماین‌ جاسازی شده‌ در نزدیکی یک مکتب در ولسوالی درقد ولایت تخار، ۹ کودک دانش‌آموز کشته و یک کودک دیگر زخمی شده‌اند. به گفته‌ فرماندهی پولیس تخار، این انفجار ساعت ۹ صبح دیروز زمانی صورت گرفت که کودکان دانش‌آموز در قریه «طاهری‌ها» در ولسوالی «درقد» به سمت مکتب می‌رفتند. این فرماندهی گروه تروریستی طالبان را مسوول این ماین‌گذاری معرفی کرده است.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …