دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

ویروس کرونا؛ ایران به اخراج گروهی پناهجویان افغان شدت بخشید

#کودک‌خبر، کابل: همزمان با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت این کشور به روند اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی از آن کشور تسریع بخشیده است.

وزارت صحت عامه افغانستان، از شدت بخشیدن اخراج اجباری پناهجویان افغان از ایران شدیداً ابراز نگرانی کرده می‌گوید که اخیراً «هزاران» پناهجوی افغان از ایران به طور «کتلوی» اخراج شده‌اند.

این وزارت با اخراج اجباری پناهجویان از ایران، از گسترش وشیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرده می‌گوید: «اخیراً هزاران افغان که بدون مدرک قانونی در کشور ایران زندگی می‌کردند، از سوی ایران به گونه اجباری اخراج گردیده و از طریق مرزهای زمینی وارد کشور گردیده‌اند.»

این اظهارات با سفر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه به نقطه صفری پل ابریشم در ولایت نیمروز، بیان شده است. آقای فیروز به منظور بررسی وضعیت و چگونگی بررسی پناهجویانی که از ایران اخراج می‌شوند، به آن ولایت سفر کرده است. پل ابریشم مرز مشترک میان افغانستان و ایران است که از این نقطه روزانه صدها نفر رفت‌و‌آمد می‌کنند.

فیروزالدین فیروز با شماری از پناهجویان افغانی که از ایران به گونه اجباری اخراج شده‌اند، دیدار داشته و از آنان خواسته برای پیش‌گیری از شیوع این ویروس به رهنمودهای صحی که از سوی داکتران برای آنان توصیه می‌شوند توجه نمایند.

ویروس کرونا در ایران، تاکنون جان صدها نفر از جمله چند مقام ارشد دولتی آن کشور را گرفته است. برخی از رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده که میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایران، نزدیک به چهارصد نفر رسیده است. این گزارش‌ها حاکیست که صدها تن دیگر به این ویروس آغشته شده و هزاران نفر هم تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا که ابتدا از شهر ووهان چین سربلند کرد، به زودی در کشورهای مختلف جهان سرایت کرد. قُم، شهر مذهبی ایران، نخستین مکانی بود که از شیوع کرونا در ایران گزارش شد.

یک مورد مثبت کرونا در شهر هرات نیز تثبت شده و همین‌طور چند تن دیگر مشکوک هستند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …