دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

آب بنوشید تا ویروس کرونا توسط تیزاب معده‌ از بین برود+ویدیو

#کودک‌خبر، کابل: مقام‌های وزارت صحت عامه، توصیه می‌کنند که نوشیدن آب از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. این مقام‌ها می‌افزایند هرگاه آب زیاد نوشیده شود، ویروس کرونا وارد معده شده و توسط تیزاب آن از بین می‌رود.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، امروز در یک نشست خبری با ارایه‌ی معلوماتی در باره‌ی شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، گفت که نوشیدن آب، کمک می‌کند تا زمینه‌ی ابتلا به ویروس کرونا در افراد از بین برود. او گفت: «چیزی که بسیار مفید است و از هم‌وطنان خود خواهش می‌کنیم هرلحظه‌ی که برای‌شان مساعد می‌شود، آب بنوشند؛ آب کم بنوشند و آب زیاد هم نه. به‌خاطر این که در طرق تنفسی، خصوصاً در طرق هضمی، در گلو، وقتی خشک باشد زمینه‌ی نفوس ویروس وجود دارد. هرلحظه‌ی که آب می‌نوشید، اول این که همان ناحیه تازه می‌شود و دوم توسط آب ویروس داخل معده می‌شود و وقتی که داخل معده رفت، اسید معده آن را می‌کُشد. موثرترین و خوب‌ترین راه همین است و هرلحظه و هرزمانی که متوجه می‌شوید، یک مقدار آب بنوشید.»

فیروزالدین فیروز هم‌چنین گفت که استفاده از ماسک برای تمام مردم را توصیه نمی‌کند. به گفته‌ی او، موثریت ماسک در جلوگیری از ابتلا به ویروس از نگاه علمی نیز تاکنون ثابت نشده است. او تاکید کرد که ویروس کرونا به اندازه‌ی خُرد است که به آسانی می‌تواند از ماسک بگذرد. وزیر صحت ابرازداشت که استفاده از ماسک را تنها برای افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند توصیه می‌کنند تا ویروس را به دیگران انتقال ندهند. او به ماسک فروشان و کسانی که می‌خواهند احتکار کنند، گفت که استفاده از ماسک «هیچ نوع» سودی ندارد.

وزیر صحت عامه در عین‌حال ابرازداشت که به درنظر گیری‌ پیام‌های قبلی درباره‌ی شستن دست‌ها، جلوگیری از انتشار ویروس‌هایی که در نتیجه‌ی عطسه و سرفه بیرون می‌شود، تاکید می‌گردد. فیروزالدین فیروز هم‌چنین گفت که تغذیه مناسب نیز می‌تواند مقاومت بدن را بالا ببرد و مانع ابتلا به ویروس کرونا شود.

ناکامی «پی‌پی‌اس» در جلوگیری از بغل‌کشی

در همین‌حال، اشرف‌غنی رییس‌جمهور، دیروز در آغاز جلسه‌ی کابینه از تمام شهروندان خواست تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، موارد ذکر شده از سوی نهادهای صحی را جداً درنظر داشته باشند. آقای غنی گفت که بغل‌کشی و روبوسی هنگام احوال‌پرسی، از موارد ممنوعه توسط نهادهای صحی است و این مساله باید جدی گرفته شود. او تاکید کرد که نیروهای «پی‌پی‌اس» تاکنون نتوانسته از بغل‌کشی افراد جلوگیری کند. رییس‌جمهور غنی گفت: «از دست دادن و بغل‌کشی کردن لطفاً جلوگیری کنید. به این‌ شیوه‌ی که ما روان هستیم، تاحال پی‌پی‌اس نتوانسته اجرا کند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رییس‌جمهور غنی چند روز قبل نیز از شیوع ویروس کرونا در افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده بود. او یک روز پس از امضای موافقت‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، در یک کنفرانس خبری گفت: «هرکس می‌رود پیش خداوند، اما خدا کند که از کرونا سالم بمانیم.»

اشرف‌غنی در آغاز جلسه کابینه نسبت به اخراج پناهجویان از ایران نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که دولت در زمینه‌ی توقف اخراج پناهجویان از ایران نمی‌تواند کاری انجام بدهد و تنها می‌تواند تدابیر بیشتری در سرحدات با ایران، روی‌دست گیرد.

در افغانستان تاکنون ابتلای تنها یک نفر به ویروس کرونا تثبت شده است. مقام‌های صحی می‌گویند که هشتادویک واقعه مشکوک را طی دو هفته‌ی گذشته آزمایش کرده اما تنها یک واقعه در ولایت هرات مثبت تشخیص شده است.

ویروس کرونا تاحال به ۸۵ کشور شیوع کرده و بیش از ۹۵هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …