دوشنبه , ۳۱ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا با علایم متفاوت در چین

بررسی‌های داکتران در چین نشان می‌دهد که ویروس جدید کرونا در میان مبتلایان جدید در دو ولایت شمال شرقی این کشور در مقایسه با موج اول شیوع ویروس در شهر ووهان به شکل متفاوتی ظهور کرده است.

هرگونه تغییر یا جهش ویروس جدید کرونا می‌تواند تلاش‌ها برای تولید واکسن یا درمان برای بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» را دشوارتر کند. به گزارش یورونیوز، داکتران چینی گفته که دوره بیماری مبتلایان در دو ولایت «جی لین» و «هیلونگ ‌جیانگ» طولانی‌تر است و ویروس مدت بیشتری در بدن آنها باقی می‌ماند. علایم بیماری در این مبتلایان هم‌چنین بیشتر از یک تا دو هفته پس از ابتلا به ویروس بروز می‌کند. این در حالی است که علایم بیماری در مبتلایان در شهر ووهان، کانون اولیه شیوع نوع جدید ویروس کرونا، طی یک تا دو هفته پس از ابتلا بروز می‌کرد.

افزایش زمان دوره نهفتگی ویروس در بدن مبتلایان جلوگیری از شیوع ویروس در میان نزدیکان فرد مبتلا و افرادی را که با او تماس دارند دشوارتر می‌کند. دوره نهفتگی بیماری به مدت زمانی گفته می‌شود که پس از ورود عامل بیماری زا به بدن تا ظهور علایم بیماری طول می‌کشد.

شیوع ویروس جدید کرونا در دو ولایت جی لین و هیلونگ ‌جیانگ باعث شده است که مقامات چین تصمیم به قرنطینه ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان این دو ولایت بگیرند.

دانشمندان چینی هنوز از تغییر ویروس کرونا مطمین نیستند و این احتمال نیز وجود دارد که دوره نهفتگی به دلیل رسیدگی داکتران به مبتلایان از همان مراحل اولیه ابتلا به ویروس، طولانی‌تر شود. با این‌حال، به نظر می‌رسد که بدن مبتلایان در دو ولایت شمال شرقی چین برخلاف بیماران در ووهان تنها از ناحیه شُش از «کووید ۱۹» آسیب می‌بینند. این در حالی است که داکتران شاهد آسیب به قلب و گُرده و روده در میان بیماران بدحال ووهان بودند.

مقامات چین بر این باور هستند که منشاء شیوع ویروس جدید کرونا در دو ولایت جی لین و هیلونگ ‌جیانگ تماس با افرادی بوده است که از روسیه وارد چین شده بودند. بررسی جنتیکی ویروسی که در این دو ولایت شیوع یافته است از شباهت زیاد آن با ویروسی حکایت دارد که در بدن بیماران در روسیه تکثیر شده است.

محققان در سراسر جهان همزمان با تلاش برای دستیابی به واکسن برای بیماری «کووید ۱۹» در حال بررسی جهش احتمالی ویروس کرونا و افزایش میزان واگیردار بودن آن هستند.

 

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …