یکشنبه , ۳۰ ثور ۱۴۰۳
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام

مسوولیت مراکز اصلاح و تربیت کودکان به اداره تنظیم‌ زندان‌ها واگذار شد

#کودک‌خبر، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور، با صدور فرمانی مسوولیت مدیریت مراکز اصلاح و تربیت کودکان را به اداره‌ تنظیم امور زندان‌ها واگذار کرده است.

در مراکز اصلاح و تربیت، کودکانی متخلف از قانون و محکوم به حجز نگهداری می‌شوند. این کودکان هم‌چنین تحت اصلاح و تربیت قرار می‌گیرند. مسوولیت مدیریت این مراکز پیش از این به عهده وزارت عدلیه بود، اما رییس‌جمهور در فرمانی این مسوولیت را به اداره تنظیم زندان‌ها واگذار کرده است. این فرمان به تاریخ ۲۵ جدی سال گذشته صادر و امروز اجرایی شد.

وزارت عدلیه، امروز در مراسمی رسماً مسوولیت مدیریت مراکز اصلاح و تربیت کودکان را به اداره امور تنظیم زندان‌ها واگذار کرد.

بیشتر بخوانید:

نزدیک هشت‌صد کودک متخلف از قانون در مراکز اصلاح به سر می‌برند

برای ادغام‌ سالم کودکان متخلف از قانون به خانواده و جامعه، یک اداره‌ی حقوقی جدید ایجاد می‌شود

وزارت عدلیه: محیط ناسالم گراف کودکان متخلف از قانون را بالا برده است

والدین مرتکب جرم می‌شوند، کودکان‌ خُردسال‌شان تاوان می‌دهند

سیدمحمد هاشمی معین اداری وزارت عدلیه، در مراسم واگذاری مسوولیت مدیریت مراکز اصلاح و تربیت کودکان، گفته که در سراسر کشور ۱۳ مرکز اصلاح و تربیت وجود دارد و برای این مراکز تعمیرهای مناسب ساخته شده است.

محمدصدیق صدیقی رییس مراکز اصلاح و تربیت کودکان، می‌گوید که تصمیم انتقال مسوولیت این مراکز و کارمندان آن از وزارت عدلیه به اداره تنظیم امور زندان‌ها، «برای انسجام بهتر امور مربوط به مراکز سلب آزادی گرفته شده و آنان متعهد به انجام کار برای بهبود این مراکز اند.»

وزارت در عدلیه ماه دلو سال گذشت اعلام کرد که در مراکز اصلاح و تربیت کودکان، ۷۷۹ کودک متخلف از قانون به سر می‌برند. این وزارت گفته بود که از جمله‌ی این کودکان متخلف از قانون، ۷۷۴ تن از این کودکان پسر و ۲۲ تن دیگر دختر می‌باشند.

مسوولیت مدیریت مراکز اصلاح و تربیت کودکان در حالی از وزارت عدلیه به اداره امور تنظیم  زندان‌ها واگذار می‌شود که کمیسیون مستقل حقوق بشر در گزارشی وضعیت حقوق بشری کودکان در سال ۱۳۹۸، گفته بود کودکانی که در مراکز اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند، از عدم دسترسی به امکانات لازم، برخوردهای نامناسب کارمندان مراکز و هم‌چنین بدرفتاری هنگام بازداشت حکایت داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی

تغذیه با شیر مادر بر نمرات امتحانات در دوران نوجوانی تاثیر می‌گذارد

رنه پریرا الیاس، پژوهشگر دانشگاه آکسفورد، براساس پژوهشی نوشته کودکانی که مدت طولانی‌تر از شیر …